Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorLudvíková, Marie
dc.date.accessioned2023-03-07T12:02:39Z
dc.date.available2023-03-07T12:02:39Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41340
dc.description.abstractTéma práce je Profese sestry očima dětských pacientů. V práci je obsaženo nejprve téma ošetřovatelství, pediatrie, profese sestry. Jaké jsou kompetence dětské sestry a jaká je její úloha. Dále také téma dětský pacient, vývojové fáze dítěte, specifika chování dítěte v nemoci, jaké jsou potřeby dítěte a komunikace sestry s dítětem. V práci je také zahrnuto, jak správně přistupovat k nemocnému dítěti a jaká jsou práva dětského pacienta. Cíle práce jsou: Zmapovat pohled dětských pacientů na profesi sestry v nemocnici a zmapovat, jaké pohledy mají dětští pacienti na profesi sestry v ambulanci. Byly zvoleny tyto výzkumné otázky: Jaký pohled na profesi sestry mají dětští hospitalizovaní pacienti? Jaký pohled mají dětští pacienti na profesi sestry pracující v ambulanci? K zjištění pohledů dětí na profesi sestry byl zvolen kvalitativní výzkum, pomocí hloubkového rozhovoru a analýzy slohových prací. Dotazovány byly děti ve věku od 10 do 18cti let. Analýza dokumentů byla provedena na slohových pracích od dětí osmé a deváté třídy. Přepsané rozhovory a slohové práce byly podrobeny analýze, pomocí metody papír a tužka, otevřeným kódováním. Z analýzy dat rozhovorů vznikly 4 kategorie a z analýzy dat slohových prací také 4 kategorie. K jednotlivým kategoriím jsou přiřazeny podkategorie, ve kterých jsou zakódovaná data. Z výzkumného šetření vyplývá, že děti mají všeobecné znalosti o profesi sestry. Umí si představit určitý ideál sestry. Mají kladné i záporné zkušenosti se sestrou, ovšem převažují ty kladné. U dětí také převažuje spokojenost s přístupem sestry nad nespokojeností. Nejlépe své zkušenosti a přístup sestry hodnotily děti v ordinaci u praktického lékaře/lékařky, poté v nemocnici a nejhůře ve specializovaných ambulancích. Pro děti je důležitá především komunikace se sestrou a chování sestry.cze
dc.format64 s. (16 966 znaků)
dc.format64 s. (16 966 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProfesecze
dc.subjectsestracze
dc.subjectdítěcze
dc.subjecthospitalizacecze
dc.subjectambulantní péčecze
dc.subjectProfessioneng
dc.subjectnurseeng
dc.subjecthospitalizationeng
dc.subjectoutpatient careeng
dc.titleProfese sestry očima dětských pacientůcze
dc.title.alternativeNurse Profession from child patients point of vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58380
dc.description.abstract-translatedThe theme of the thesis is Nurse Profession from child patients point of view. Firstly, the topic of nursing, paediatrics, nursing profession is included. Then, the thesis deals with the responsibilities of a nurse and her role. Furthermore, the thesis includes topics such as the subject of the child patient, child development stages, specifics of the child's behaviour in the illness, the needs of the child and the communication of the nurse with the child. The work also solves the way how to properly treat a sick child and the rights of a child patient. The aims of the thesis are to: Map the views of child patients on the nurse profession in the hospital and find out what views the child patients have on the nurse profession in the outpatient department. The following research questions have been chosen: What views do the child patients have on the nurse profession? What views do child patients have on the nurse profession working in an outpatient department? To find out the views of children on the nurse profession, the qualitative research was chosen, through in-depth interview and analysis of essays. Children were interviewed at the age of 10 to 18 years. The analysis of the documents was done on essays from children attending 8th and 9th grade of basic school. The rewritten interviews and essays were subjected to analysis, using the paper and pencil method, by open coding. From the interview analysis were created four categories and four categories from the analysis of essays. Each category has subcategories where data is encoded The research shows that children have general knowledge of the nursing profession. They can imagine an ideal nurse. They have both positive and negative experience with the nurse, but the positive ones prevail. Children are also more satisfied with the nurse's attitude than dissatisfied. The best experience and attitude was assessed by the children at the GP's office, then by the hospital and the worst was in the specialized outpatient departments. The communication with the nurse and the nurse's behaviour is the most important for children.eng
dc.date.accepted2019-06-06
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFendrychová, Jaroslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam