Rozvoj prosociálního chování v mateřských školách
Abstrakt
Má bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje prosociálního chování v mateřských školách. Cílem práce bylo zjistit, jaké užitečné metody a postupy využívají učitelé v mateřských školách a rodiče dětí z mateřských škol pro rozvoj prosociálního chování. Pro naplnění cíle byla stanovena hypotéza: Znalost termínu prosociální chování bude souviset s využíváním vhodných technik k prosociálnímu chování. Teoretická část vysvětluje pojmy a náležitosti související s rozvojem prosociálního chování v mateřských školách. Empirická část se zaměřuje na kvantitativní výzkum, který byl pro tuto práci zvolen, včetně metody sběru dat, kterým byly dva typy dotazníků. První dotazník zahrnoval jedenáct otázek, na které odpovídali učitelé z mateřských škol, a druhý dotazník se zaměřoval na devět otázek pro rodiče. Oba typy dotazníků byly anonymní.
Výsledky interpretují data získaná z průzkumného šetření.
Klíčová slova
Prosociální chování; mateřská škola, socializace; děti;