Vedení dítěte mladšího školního věku k pracím v domácnosti.
Abstrakt
Cíli bakalářské práce je zmapování přístupu rodin k výchovným konceptům, kterými jsou děti zapojovány do domácích prací. Dále porovnávaní výchovných konceptů rodin žijících na vesnici a ve městech. Zjištění, kdo z rodičů vede děti k domácím pracím, včetně výchovných metod, které jsou v rodinách aplikovány a zda jsou vedeni děti k samostatnosti. Obsahuje dvě části: teoretickou, kde popisuji rodinu, funkci, typy a postoje. Popisuji rodičovství a výchovné styly, výhrady vůči rodičovství, role matky a otce ve výchově. Dítě a výchovné postoje rodičů, vedení dětí k samostatnosti, odpovědnosti, trpělivosti a k pracím v domácnosti. Domnívám se, že základ je právě v rodinách a jejich výchovných stylech. Každá rodina má svůj styl výchovy, a proto je vhodné se s nimi seznámit. V mnoha rodinách mají také vliv na výchovu i prarodiče a ráda bych zjistila, zdali jsou tyto vztahy ještě v dnešní době funkční. Druhá část bakalářské práce je empirická, v ní mapuji přístup dětí k domácím pracím a jejich názor na tyto práce. Porovnávám přístupy rodin žijících na vesnici a ve městě dětí k volnočasovým aktivitám. A zjišťuji zda děti žijící na vesnici pomáhají více než děti žijící ve městě. Výběr dětí je příležitostní. K získaní informací byl použit anonymní dotazník.