Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorHrdličková, Lucie
dc.date.accessioned2023-03-07T12:03:26Z
dc.date.available2023-03-07T12:03:26Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41382
dc.description.abstractSyndrom ADHD představuje poruchu pozornosti spojenou s hyperaktivitou, která se projevuje již od raného dětství. Hlavním cílem je deskripce syndromu ADHD dětí v předškolním věku a identifikace, zda integrace je či není přínosná. Je stanovena jedna hlavní výzkumná otázka: Je integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku přínosná? Dále jsou stanoveny tři dílčí výzkumné otázky: Je integrace s podporou asistenta pedagoga pro žáka přínosná? Je integrace dětí se syndromem ADHD přínosná pro ostatní spolužáky? Mají učitelé, kteří s dětmi pracují dostatečné informace o syndromu ADHD? Praktická část bakalářské práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu se skupinou asistentů pedagoga s praxí ve vzdělávání dětí se syndromem ADHD, který je uskutečněn technikou polostrukturovaného rozhovoru. První část rozhovorů je zaměřena na základní údaje o informantech. Druhá část je zaměřena na přínos integrace dětí se syndromem ADHD v předškolním věku. Otázky ve třetí části se týkají přínosu integrace dětí se syndromem ADHD s podporou asistenta pedagoga. Čtvrtá část rozhovoru je orientovaná na přínos integrace dětí se syndromem ADHD pro ostatní žáky a poslední část rozhovoru je zaměřena na informovanost pedagogických pracovníků o syndromu ADHD. Získaná data z polostrukturovaných rozhovorů jsou zpracována analýzou pomocí metody otevřeného kódování. Práce dochází ke zjištění, že přínos integrace dětí se syndromem ADHD není možné jednoznačně vyhodnotit, zatímco přínos integrace s podporou asistenta pedagoga je možné vyhodnotit jako jednoznačně pozitivní. Přínos integrace pro ostatní spolužáky není jednoznačně vyhodnotitelný. Práce dále zjišťuje, že vyučující nemají o syndromu ADHD dostatečné množství informací.cze
dc.format93 s. (133 448 znaků)
dc.format93 s. (133 448 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectHyperaktivitacze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectpodpůrná opatřenícze
dc.subjectporucha pozornosticze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectsyndrom ADHDcze
dc.subjectškolské poradenské zařízenícze
dc.subjectADHD Syndromeeng
dc.subjectAttention Disordereng
dc.subjectHyperactivityeng
dc.subjectInclusioneng
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectPre-school Ageeng
dc.subjectSchool Counselling Facilityeng
dc.subjectSupport Measureseng
dc.titleIntegrace dětí s ADHD v předškolním věkucze
dc.title.alternativeIntegration of ADHD children in preschool ageeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag59132
dc.description.abstract-translatedADHD Syndrome represents an attention disorder linked to hyperactivity taking shape since early childhood. The main aim is a description of the ADHD syndrome in children at pre-school age, and identification of whether it is or is not beneficial. One main research question is posed: Is integration of children with ADHD at pre-school age beneficial? Further, three other partial questions are posed: Is integration with the suport of a teaching assistant beneficial to the student? Is integration of children with ADHD beneficial to their classmates? Are teachers working with children informed enough about ADHD? The practical part of this bachelor thesis is processed using qualitative research method together with a group of teaching assistants having experience educating children with ADHD syndrome, implemented via the technique of a semi-structured interview. The first part of interviews is focused on the general data about informants. The second part is focused on the benefits of integrating children with ADHD at pre-school age. Questions in the third part are related to the benefits of integration of children with ADHD with the support of a teaching assistant. The fourth part of the interview is oriented toward the benefits of ADHD child integration for other students, and the last part is focused on teachers´ awareness about ADHD syndrome. Interviews are analysed and synthesised. The thesis reaches the following finding: the benefits of integrating children with ADHD cannot be unequivocally evaluated, while the benefits of integration with teaching assistant support can be evaluated as unequivocally positive. Integration benefits for classmates cannot be unequivocally evaluated. Further, the thesis finds out that teachers are not informed enough about ADHD syndrome.eng
dc.date.accepted2019-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrbanová, Vlastimila


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam