Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavránková, Renata
dc.contributor.authorJudlová, Monika
dc.date.accessioned2023-03-07T12:04:02Z
dc.date.available2023-03-07T12:04:02Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41408
dc.description.abstractOchrana člověka za mimořádných událostí je jedno z témat, které se v současné době opět dostává do zájmu veřejnosti a jeho výuka na školách je silně podporována. Hlavním orgánem této podpory je především Hasičský záchranný sbor České republiky, který v rámci přípravy obyvatelstva vyvíjí řadu aktivit, např. tvorba naučných knih, brožurek, videí apod. Zvyšování účasti obyvatelstva na zajišťování vlastní bezpečnosti je definováno jako jeden z bezpečnostních zájmů státu v Bezpečnostní strategii České republiky a také je to jedna z klíčových priorit uvedených v Koncepci ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. V teoretické části diplomové práce jsou shrnuty základní informace o ochraně obyvatelstva, integrovaném záchranném systému, vzdělávacím systému a působnosti jednotlivých orgánů a institucí v oblasti výchovy a vzdělání v ochraně obyvatelstva. Tato část samozřejmě shrnuje i problematiku Ochrany člověka za mimořádných událostí a její výuky na školách, k tomu používaných pomůcek a možnosti přípravy pedagogů na tuto výuku. Výzkumná část se zabývá zpracováním analýzy výuky Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycany. Výzkum probíhal formou dotazníkového šetření, rozborem školních vzdělávacích programů a zpracováním SWOT analýzy. Na základě získaných výsledků byla zodpovězena stanovená výzkumná otázka: "Jakou formou probíhá výuka Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycany?". Aktuálně tato výuka probíhá v rámci jiných předmětů, nejčastěji Přírodopisu či Přírodovědy. Klasický výklad pedagogů se školy snaží doplnit besedami se zástupci složek integrovaného záchranného systému, exkurzemi či projektovými dny. Přínosem této práce je získaný ucelený přehled o výuce Ochrany člověka za mimořádných událostí na základních školách. Dále by práce mohla posloužit jako námět budoucích diplomových či bakalářských prací s možností zaměřit výzkumnou část na jiné území republiky.cze
dc.format87s.(130 852 znaků)
dc.format87s.(130 852 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectochrana člověka za mimořádných událostícze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectpedagogcze
dc.subjectžákcze
dc.subjectHasičský záchranný sbor České republikycze
dc.subjecthuman protection in emergencieseng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectteachingeng
dc.subjectpedagogueeng
dc.subjectpupileng
dc.subjectThe Fire Rescue Service of the Czech Republiceng
dc.titleVýuka předmětu Ochrana člověka za mimořádných událostí na základních školách na území okresu Rokycanycze
dc.title.alternativeTeaching of the Subject of Human Protection in Emergencies at Primary Schools in the Rokycany Districteng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag57922
dc.description.abstract-translatedHuman protection in emergencies is one of the topics, which is getting more public attention nowadays and its teaching at schools is strongly supported. The main authority providing this support is mostly the Fire Rescue Service of the Czech Republic. This institution organises various activities within the programme of population preparedness, for example educational books and booklets, videos etc. Raising the participation of the population in ensuring their own security is defined as one of the security interests in the Security strategy of the Czech Republic. It is also one of the key priorities listed in the Conception of the population protection till 2020 with the outlook to 2030. In the theoretical part of the master thesis, the basic information about the population protection, about the integrated rescue system, about the educational system and about the activities of individual authorities and institutions in the population protection education is summarised. This part of course summarizes also the problematics of the school subject Human Protection in Emergencies and of the teaching of this subject at schools, the tools needed for this teaching and also the possibilities, which teachers have to prepare for teaching this subject. The research part of the thesis elaborates on an analysis of teaching the subject Human Protection in Emergencies at primary schools in the Rokycany district. The research was carried out by formulating and evaluating questionnaires, analysing the schools' educational programmes and creating a SWOT analysis. On the basis of the obtained results, the research question was answered: "Which form does have the teaching of Human Protection in Emergencies at primary schools in the Rokycany district?" Currently, the teaching is carried out in other subjects, such as Natural sciences. The schools try to complete the classical teachers' explanations with debates with the employees of the integrated rescue system, excursions, or project days. The benefit of this thesis is the acquired complex overview about the teaching of the subject Human Protection in Emergencies at primary schools. The thesis could furthermore serve as a topic for future bachelor or master theses, with the focus of the research part on other areas of the Czech Republic.eng
dc.date.accepted2019-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHruška, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam