Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorMarková, Lucie
dc.date.accessioned2023-03-07T12:04:17Z
dc.date.available2023-03-07T12:04:17Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-08-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41456
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá kontakty dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou dítěte. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti dětí v pěstounské péči s kontakty s biologickou rodinou. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na přiblížení systém náhradní rodinné péče, dále vysvětluje rozdíly mezi dílčími formami náhradní rodinné péče. Pozornost je věnována prožívání dětí, identitě dítěte a také je zmíněno téma attachmentu. Podrobněji se práce věnuje biologické rodině dítěte v pěstounské péči a jejich následným kontaktům jako jedním z hlavních témat. Praktická část navazuje kvalitativním zpracováním narativních rozhovorů, kdy snahou je popsat, jak děti prožívají v dlouhodobé pěstounské péči kontakt s biologickou rodinou. Práce je zaměřená na zkušenost dítěte v pěstounské péči s kontakty s biologickou rodinou pohledem devíti mladých lidí vyrůstajících v náhradní rodině, kteří tvořili výzkumný soubor. K výběru participantů byla použita metoda prostého záměrného výběru a metoda sněhové koule. Získaná data byla vyhodnocena pomocí metody vytváření trsů. Z výzkumu vyplynulo 7 trsů, které se ukázaly jako společné ve výpovědích participantů. Jedná se o následující trsy: kontakt dítěte s biologickou rodinou; získávání informací o biologické rodině; pocity spojené s kontaktem; postoj k biologickému rodiči (příbuzným) ze strany dítěte; reakce pěstounů na kontakt; vztah dítěte a pěstouna; současný pohled na kontakt. Každý participant nahlíží na průběh kontaktů s biologickou rodinou individuálně, nicméně výsledky výzkumu ukázaly, že jsou situace, které mají informanti a informatky společné. Například touha poznat své biologické rodiče, i když jedinci na kontakt s biologickou rodinou potřebují čas a získané informace ohledně biologické rodiny nejdříve postupně zpracovat. Diplomová práce pomůže zlepšit informovanost o pěstounské péči a může být užitečná pro budoucí náhradní rodiče.cze
dc.format95 s. (184 246 znaků).
dc.format95 s. (184 246 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBiologičtí rodičecze
dc.subjectkontakt s biologickou rodinoucze
dc.subjectkvalitativní výzkumcze
dc.subjectnezaopatřené dítěcze
dc.subjectpěstouncze
dc.subjectpěstounská péčecze
dc.subjectporučníkcze
dc.subjectrizikoví rodičecze
dc.subjectrodina.cze
dc.subjectBiological parentseng
dc.subjectcontact with the biological familyeng
dc.subjectquality researcheng
dc.subjecta dependent childeng
dc.subjectfoster parenteng
dc.subjectfoster careeng
dc.subjectguardianeng
dc.subjectfamily.eng
dc.titleKontakty dítěte v pěstounské péči s biologickou rodinou dítětecze
dc.title.alternativeContacts of a child in foster care with a child's biological familyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag58134
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with contacts of a child in foster care with a child's biological family. The aim of this work was to map the experiences of children in foster care with contacts with biological family. The diploma thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on approaching the system of surrogate family care, further explains the differences between partial forms of surrogate family care. Attention is paid to the experiencing of children, child's identity and also to the subject of attachment. The work deals in detail with the biological family of a child in foster care and their subsequent contacts as one of the main topics. The practical part follows the qualitative processing of narrative interviews, where the effort is to describe how children in long-term foster care experience contact with a biological family. The work is focused on the experience of a child in foster care with contacts with a biological family from the perspective of nine young people growing up in a foster family who formed the research set. The method of simple intentional selection and the snowball method were used to select the participants. The obtained data were evaluated using the cluster method. The research showed 7 clusters common in the participants' statements. These are the following clusters: the child's contact with the biological family; obtaining information about the biological family; feelings connected with contact; child's attitude to the biological parent (relatives); foster parents' reaction to the contact; child-foster relationship; current view of the contact. Each participant looks at the course of contacts with the biological family individually, but the results of the research have shown that there are situations that informants and informatics have in common. For example, the desire to get to know their biological parents, although individuals need time to process the obtained information about the biological family before contacting the biological family. The thesis will help to raise awareness about foster care and may be useful for future foster parents.eng
dc.date.accepted2019-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHrušková, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam