Spokojenost zaměstnanců ve vybraném podniku
Abstrakt
Hlavním tématem této práce je průzkum spokojenosti zaměstnanců. Cílem je zhodnotit jednotlivé faktory ovlivňující pracovní spokojenost a tím i celkovou spokojenost zaměstnanců ve vybrané firmě. Zaměřila jsem se na pobočku firmy
Kaufland, v. o. s. v Hradci Králové.
Pro tento průzkum jsem zvolila metodu anonymního dotazování a vytvořila jsem dotazník o 19 otázkách, který jsem v papírové podobě rozdala na pobočce. Po jeho vyplněni zaměstnanci jsem sečetla odpovědi na jednotlivé otázky, a ty zpracovala do tabulek, po té jsem zpracovala jednotlivé faktory do dílčích grafů.
Z těchto grafů je možné vyčíst, že jsou zaměstnanci pobočky Kauflandu převážně spokojeni. Ovšem například faktory, jako je systém odměňování, známky fluktuace nebo možnost sebevzdělávání, vykazovaly nižší hodnoty spokojenosti. Nejmenší spokojenost projevují pracovníci u nastaveného systému zaměstnaneckých benefitů.
V návaznosti na tyto výsledky byla navržena opatření, která by měla vést
ke zvýšení spokojenosti s jednotlivými faktory. Výsledky této práce byly předány firmě, která na jejich základě může provést změny a navýšit tak spokojenost svých zaměstnanců.