Konkurenceschopnost založená na Internetu věcí
Abstrakt
Práce se zabývá takřka novým fenoménem, a to internetem věcí. I když není tak
známý, každý se s ním určitě setkal bez toho, aniž by věděl, že něco takového existuje. Internet věcí spadá do Průmyslu 4.0, který je v práci uveden. V první části se specifikuje internet věcí, jeho stručná historii a složky bez kterých by se nejednalo o internet věcí. Jedním z dílčích cílů je analýza využití této technologie, kde internet věcí se analyzuje v průmyslovém a spotřebitelském segmentu. Dále se v praktické části analyzuje komerční využití internetu věcí
zaměřené na státy Evropy. Vyhodnocují se slabé a silné stránky tohoto fenoménu. Kde podniky využívají internetu věcí v konkurenčním boji. Potencionální konkurenční výhoda v odvětví byla analyzována pomocí APH metody. Řešeny jsou i finanční ukazatele jako diskontovaná doba návratnosti investice, čistá současná hodnota a další ukazatele hodnocení investic.