Finanční plánování v kontextu bonity klienta
Abstrakt
Tématem této bakalářské práce je finanční plánování v kontextu bonity klienta. Cílem této práce je posouzení vlivu bonity klienta na jeho finanční plánování v oblasti vybraných úvěrových produktů. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické.
Teoretická část je věnována k vymezení a přiblížení pojmů z oblasti bankovnictví, tedy přesněji k bankovním produktům, dohledu a regulaci ČNB, či co se týká úvěrového procesu a s tím spojené bonity klienta.
Praktická část se zaměřuje na analýzu nabídek spotřebitelského a hypotečního úvěru čtyř potencionálních klientů. Klienti jsou odlišeni svými měsíčními příjmy a na základě toho rozděleni do 4 bonitních skupin. U těchto potencionálních žadatelů je zkoumán vliv poskytnutých podmínek k úvěrovým produktům od bankovních institucí na základě jejich výdělků. Zda jim úvěr poskytne a v případě s jak vysokou úrokovou sazbou. Na základě
54
vyhotovených nabídek u dvou bankovních institucí, je závěrem práce zhodnocení přístupu bank k různě bonitním skupinám.