Marketing z hlediska nákladů a výnosů - účetní a finanční pohled
Abstrakt
V práci je popsáno vnitropodnikové účetnictví ve vybrané společnosti se zaměřením na marketingové oddělení. Na základě zjištěných nákladů marketingového oddělení, které negeneruje výnosy, jsou náklady zkoumány v období 3 let. Efektivita oddělení je posuzována na základě vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externí společnosti, úsporou nákladů, podílem nákladů oddělení vůči celkovým nákladům, ale i rentabilitou tržeb. Za 3 zkoumané roky si firma vede nejlépe v posledním zkoumaném roce 2018. Co se týče úspory nákladů firma marketingové náklady v roce 2018 stabilizovala. Podíl marketingových nákladů vůči celkovým, je na nejmenším podílu, konkrétně 1,17 %. Rentabilita tržeb je na nejvyšší hodnotě, konkrétně 7,50 %. Porovnání vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externích společností, vyšla vnitropodniková cena o 17 437,15 Kč vyšší, tudíž se oddělení v tomto směru jeví jako neefektivní, v úvahu se však musí brát i nevyčíslitelné společenské přínosy.