Produkty cruise turismu na trhu cestovního ruchu
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je analýza cruise turismu, identifikace klíčových aspektů úspěšnosti těchto produktů u zákazníků a návrhy marketingových řešení pro poskytovatele služeb cruise turismu. V literární rešerši jsou popsány základní pojmy cestovního ruchu, mezinárodního cestovního ruchu a výhody lodní dopravy. Tato část se také soustředí na významné účinky výletních lodí na ekonomiku a pozitivní a negativní dopady těchto lodí na životní prostředí. Praktická část bakalářské práce využívá výsledků analýzy nabídky cestovních kanceláří, které se v České republice specializují na prodej plaveb a na kompletní služby které poskytují. Zde je porovnáno i rozdílné vybavení výletních lodí a nejnavštěvovanější destinace světě. Tato část také zahrnuje průzkum spokojenosti klientů s plavbami, výsledky tohoto průzkumu a doporučení pro cestovní kanceláře jak eliminovat negativa ze šetření.