Spokojenost návštěvníků ve městě České Budějovice
Abstrakt
Předkládaná bakalářská práce se soustřeďuje na oblast spokojenosti návštěvníků přijíždějících do Českých Budějovic. Zásadní je tak oblast cestovního ruchu a faktorů na něj působících, stejně jako téma nabídky, jejímž nositelem je objekt cestovního ruchu, tedy destinace s podniky a organizacemi cestovního ruchu. Důležitý je i samotný produkt cestovního ruchu, který je nabízen potenciálním zákazníkům na trhu a uspokojuje jejich potřeby. V rámci teoretických předpokladů je zohledněna také poptávka cestovního ruchu, která je představována jeho účastníkem. Právě jeho spokojeností se práce zabývá, a proto je zkoumáno jeho chování, motivace a proces rozhodování. Dále se práce věnuje kvalitě v cestovním ruchu a její propojenosti se spokojeností.
Stavebním kamenem práce je dotazníkové šetření, jehož se zúčastnilo 297 respondentů - návštěvníků Českých Budějovic. Konalo se v srpnu a na začátku září 2019 v nejvíce navštěvovaných lokalitách města. Návštěvníky byla hodnocena především spokojenost s vybranými službami. Zjišťovány byly i informace o způsobu dopravy, organizaci cesty, jejím hlavním důvodu, počtu osob ve skupině nebo výdajích během pobytu. Na základě těchto informací byl sestaven návrh opatření, jež by měla vést ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu Českých Budějovic.