Analýza dodavatelsko-odběratelských vztahů
Abstrakt
Tato práce popisuje logistiku a její vývoj s návazností na budoucí trendy v této oblasti. Pro komplexnější pohled na téma je zde uvedeno řízení dodavatelského řetězce. Dále jsou popsány metody hodnocení a výběru vhodných dodavatelů. Jsou zde zmapovány základní prvky a druhy řízení vztahů se zákazníky. Následně je přiblížena problematika informačních systémů. Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy dosavadního řízení vztahů s dodavateli a odběrateli a navrhnout možná zlepšení. V první části výzkumu byl charakterizován podnik a byly určeny jednotlivé články dodavatelského řetězce, které byly následně graficky zpracovány. Klíčový článek řetězce byl popsán podrobněji. Další kapitola se zabývala analýzou dodavatelů a hodnocení jejich výkonnosti. Pro hodnocení výkonnosti dodavatelů byla použita interní statistika podniku a výpočet finančních ukazatelů. Analýza spokojenosti zákazníků byla provedena pomocí dotazníku. Výsledky dotazníkového šetření byly podrobeny statistické analýze s cílem odhalit vztah zákazníků k zákaznickým kartám, frekvenci nákupu, zkušenostem z nákupu, privátním značkám a nakupování v e-shopu s ohledem na jejich věk a skutečnost, zda mají děti. V závěru práce bylo uvedeno několik návrhů a doporučení. Protože prodeje stále narůstají, doporučila bych z kapacitních důvodů vystavět nový sklad, který bude určen pro velkoobjemové zboží. Co se týče hodnocení dodavatelů doporučila bych přesnější zaznamenávání dodaných kusů zboží. V oblasti komunikace se zákazníky navrhuji oslovení známé blogerky, nejlépe mladé maminky, která by se svým dítětem vyzkoušela dětské výrobky babylove a dmBio a recenzi prezentovala na svých kanálech. Pro lepší možnost vyzkoušení dekorativní kosmetiky a zamezení používání kurantních výrobků namísto testerů navrhuji na prodejnách zřízení tzv. "beauty koutku", kde by byly k dispozici pouze výrobky určené ke zkoušení. Poslední návrh se týká přírodní kosmetiky, která získává stále větší popularitu, proto bych doporučila rozšiřovat nabídku právě tímto směrem a vyžadovat odpovídající certifikáty od svých dodavatelů.