• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Ekonomická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zpracování situační analýzy pro vybraný podnik

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.944Mb)
    Posudek vedoucího práce (16.36Kb)
    Posudek oponenta práce (15.43Kb)
    Průběh obhajoby práce (163.7Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Roupcová, Simona
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem diplomové práce je analýza činností marketingového manažera ve vybraném podniku, se zaměřením na podrobné zpracování situační analýzy. Na základě získaných informací navrhnout možná řešení. V teoretické části práce jsou stručně vymezeny základní marketingové pojmy, je představený strategický marketingový proces a marketingová situační analýza. Tato analýza je dále detailně popsána. Je uveden její význam, jednotlivé kroky a postupy. Teoretická část je zakončena popisem SWOT a VRIO analýzy. Pro analýzu činností marketingového manažera s aplikací situační analýzy, byla vybrána společnost Bel Sýry Česko, a. s. Tato společnost se nachází v obci Želetava na Vysočině a zabývá se výhradně výrobou tavených sýrů, které dodává na český trh. Po krátkém představení společnosti, je čtenář seznámen s výčtem činností marketingového manažera a marketingového oddělení. Je uvedeno, z jakých zdrojů získává marketingové oddělení informace o tržním vývoji a spotřebitelském chování. Nasbírané informace o činnosti marketingového manažera (a celého oddělení), jsou následně šetřeny s použitím marketingové situační analýzy. Pro analýzu vnějšího a vnitřního prostředí bylo užito dílčích analýz - PEST analýzy, Porterova modelu 5 konkurenčních sil v prostředí a Analýzy firmy. Výsledky uvedených šetření jsou následně shrnuty ve vícefaktorových analýzách - ve SWOT a VRIO analýze. Na analýzu činností marketingového manažera, navazuje jejich následné zhodnocení, jenž je předmětem další části práce. SWOT analýza identifikuje, že mezi silné stránky společnosti patří: jméno podniku, produkt, technická úroveň firmy, cenová efektivnost, tržní podíl, flexibilita závodu nebo vzdělávací systém. Slabými stránkami jsou: ekonomická situace firmy, úroveň propagace, kvalita středního managementu a komplexnost závodu. Pokud se týká příležitostí, pak ze SWOT analýzy vyplývá, že se jedná o výrobní technologie, možnosti vstupu na nové trhy, růst významu trhu privátních značek nebo síla dodavatelů. Z ohrožení lze jmenovat hrozbu hospodářské recese, mzdovou inflaci, nestabilitu cen surovin, přírodní katastrofy (zde především pandemická virová onemocnění) a sílu odběratelů. VRIO analýza je posledním šetřením, které podporuje závěry, plynoucí ze SWOT analýzy a navíc přichází s objevením další silné stránky podniku v podobě jedinečnosti výrobního zařízení a nenapodobitelnosti nehmotných zdrojů, zejména výrobního know-how. Na základě všech výstupů provedených analýz, autorka navrhuje, aby byla provedena následující opatření: vynaložení úsilí k získání ocenění výrobků českou značkou kvality, expanze na zahraniční trhy, den otevřených dveří pro obchodní partnery, spolupráce s vysokou školou, poziční mapy značky výrobkové řady, využití technologie k inovaci výrobků (hmotností, obalů, receptur), vytvoření webových stránek želetavského závodu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/41992
    Kolekce
    • Ekonomická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV