Tvorba produktu v cestovním ruchu
Abstrakt
Cílem diplomové práce bylo na základě dostupných údajů připravit produkt cestovního ruchu pro českou klientelu ve Finsku. Návrhy byly zpracovány na základě analýzy současné nabídky cestovních kanceláří a dle zjištění zájmu české klientely o Finsko prostřednictvím dotazníkového šetření.
Teoretická část byla zaměřena na studium teoretických východisek. V této fázi proběhlo uvedení do problematiky daného tématu a objasnění základních pojmů, přičemž popisné kapitoly této práce vznikaly na základě odborné literatury, informací z internetových zdrojů a v neposlední řadě i na základě konzultací s akademickými pracovníky finské univerzity Lapland University of Applied Sciences.
V aplikační části práce jsme se zabývali analýzou nabídky cestovních kanceláří na našem trhu. Následné dotazníkové šetření bylo zaměřeno na vnímání Finska jakožto turistické destinace a na určení kritérií, dle kterých jsou vybírány služby cestovního ruchu.
Ukázalo se, že podíl zájezdů do Finska je na celkovém trhu všech českých cestovních kanceláří poměrně malý a jedná se o velmi atypickou volbu dovolené. Důvodem nižšího počtu zájezdů do této severské destinace je vzdálenost, poměrně drsné podnebí, a v neposlední řadě také vyšší cenová úroveň.
Finsko jako země ovšem nabízí spousta atributů, které umožňují vytvoření specifických balíčků klientovi přímo na míru, a tak velká část cestovních kanceláří, které nabízejí Finsko ve své nabídce zájezdů, poukazuje na zvyšující se zájem české klientely o tuto destinaci. Významnou roli hraje i fakt, že zájezdy jsou obsahově i cenově uzpůsobeny všem věkovým kategoriím.
Navrhovaný zájezd byl vytvořen ve spolupráci s finskou cestovní kanceláři Nordic Unique Travels. Program, délka, náročnost, typ dopravy a ubytování byly přizpůsobeny požadavkům a potřebám potencionálních zákazníků na základě výsledků z dotazníkového šetření.
Hlavní myšlenkou tohoto zájezdu je alespoň trochu přiblížit finskou kulturu, zvyky a důkladně poznat oblast Laponska a jeho přírodní krásy.