Smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé pro podnikání a ochrana spotřebitele
Abstrakt
Ochrana spotřebitele je zajímavým tématem už jen z toho důvodu, že se do role spotřebitele dostane úplně každý z nás. Vlastně se jím stáváme prakticky denně. Proto by mělo být v zájmu každého z nás se o právech spotřebitele dozvědět více, tak abychom zapříčinili, že se zrovna my staneme obětí nekalých praktik ze strany obchodníka. Právě určitá neznalost spotřebitele se stala základem pro domněnku, že je spotřebitel slabší stranou pří uzavírání smluv. Je proto povinností státu mu poskytnout dostatečnou právní ochranu.
Účelem této práce bylo poskytnout čtenáři přehled o různých možnostech ochrany spotřebitel pří uzavírání smluv mimo prostory obvyklé pro podnikání tak, aby získal přehled hlavně o svých právech a právních předpisech.
Cílem práce bylo zjistit zkušenosti a názory spotřebitelů v souvislosti se smlouvami uzavřenými mimo prostory obvyklé pro podnikání a činnosti příslušného dozorového orgánu v této oblasti a uvedení návrhu na zlepšení.
Pro seznámení s problematikou ohledně ochrany spotřebitele a smluv uzavřených mimo prostory obvyklé pro podnikání byla na začátku připravena teoretická základna pro dané téma. Následně byla v praktické části shromážděna data z uskutečněného dotazníkového šetření spolu s rozhovorem s agentem Zbyňkem Prouskem.
Na závěr byly zhodnoceny hypotézy a byly uvedeny konkrétní návrhy na zlepšení.