Problematika výuky cizích jazyků v heterogenních skupinách na středních školách - práce s nadanými žáky
Abstrakt
Diplomová práce se věnuje tématu výuky jazykově nadaných žáků v heterogenních skupinách na středních školách v České republice. V teoretické části práce nejprve představíme problematiku heterogenity a její různé druhy. Poté vymezíme klíčové koncepty nadání a jazykového nadání. Následně se budeme věnovat otázce identifikace nadaných žáků a nastíníme jejich možné charakteristiky. Ve druhé polovině teoretické části se zabýváme různými možnostmi diferenciace ve vyučování. Ty budou doplněny o četné konkrétní příklady vhodného přístupu k jazykově nadaným žákům v hodinách cizího jazyka v heterogenní skupině. Na závěr se budeme také zabývat psychologickými, sociálními a vzdělávacími potížemi, které mohou u nadaných žáků nastat.\\
Praktická část bude sloužit k ověření poznatků z teoretického výzkumu a k zodpovězení výzkumných otázek pomocí dotazníků. Dotazníky se zaměřují na současnou situaci jazykově nadaných žáků v běžných hodinách cizího jazyka na českých středních školách.\\
Praktická část bude sloužit k ověření poznatků z teoretického výzkumu a k zodpovězení výzkumných otázek pomocí dotazníků. Dotazníky se zaměřují na současnou situaci jazykově nadaných žáků v běžných hodinách cizího jazyka na českých středních školách.