ČESKÉ A NĚMECKÉ REKLAMY NA STRÁNKÁCH ČESKOBUDĚJOVICKÝCH DENÍKŮ, JEJICH POROVNÁNÍ A ROZBOR
Abstrakt
Předkládaná práce se věnovala zkoumání problematiky reklamních inzerátů, které vycházely na stránkách českobudějovických novin od devadesátých let 19. století až do roku 1945. Tato diplomová práce se zaměřila na vlastní rozbor, systematickému výzkumu byly podrobeny především německé noviny Budweiser Zeitung, vycházející mezi léty 1873-1945. Stranou pozornosti nezůstal však ani deník Jihočeské listy. Byly rozebírány zejména dobové reklamy, které se staly předmětem důkladné analýzy, jež se primárně zaměřily na grafickou podobu, tematickou orientaci a také na vnitřní obsah. Na příkladu inzerce byly doloženy odlišné trendy, které se projevovaly v posledních desetiletích existence Rakousko - Uherska, během válečných let i za časů první a druhé republiky.