Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGrulich, Josef
dc.contributor.authorŠíba, Martin
dc.date.accessioned2024-03-12T07:09:16Z
dc.date.available2024-03-12T07:09:16Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42183
dc.description.abstractPředkládaná práce se věnovala zkoumání problematiky reklamních inzerátů, které vycházely na stránkách českobudějovických novin od devadesátých let 19. století až do roku 1945. Tato diplomová práce se zaměřila na vlastní rozbor, systematickému výzkumu byly podrobeny především německé noviny Budweiser Zeitung, vycházející mezi léty 1873-1945. Stranou pozornosti nezůstal však ani deník Jihočeské listy. Byly rozebírány zejména dobové reklamy, které se staly předmětem důkladné analýzy, jež se primárně zaměřily na grafickou podobu, tematickou orientaci a také na vnitřní obsah. Na příkladu inzerce byly doloženy odlišné trendy, které se projevovaly v posledních desetiletích existence Rakousko - Uherska, během válečných let i za časů první a druhé republiky.cze
dc.format172 s. (215 000 znaků)
dc.format172 s. (215 000 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnovinycze
dc.subjectreklamycze
dc.subjectČeské Budějovicecze
dc.subjectkonec 19. a počátek 20. stoletícze
dc.subjectnewspaperseng
dc.subjectadvertisementseng
dc.subjectČeské Budějoviceeng
dc.subjectend of the 19th and beginning of the 20th centuryeng
dc.titleČESKÉ A NĚMECKÉ REKLAMY NA STRÁNKÁCH ČESKOBUDĚJOVICKÝCH DENÍKŮ, JEJICH POROVNÁNÍ A ROZBORcze
dc.title.alternativeCZECH AND GERMAN ADVERTISEMENTS ON THE PAGES OF BUDWEIS NEWSPAPERS, THEIR COMPARISON AND ANALYSISeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52892
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis dealed with the analysis of advertisements, which were published on the pages of newspapers from the end of 19th century until the end of The Second World War. This diploma thesis focused on its analysis, the systematic research was submitted mainly to the German newspaper Budweiser Zeitung, and Czech newspaper Jihočeské listy between years 1873-1945. In particular, period ads was analyzed, which was the subject of a thorough analysis that focused primarily on graphic design, thematic orientation and inner content. The example of advertising was evidenced by different trends that have been manifested in the last decades of the existence of Austria - Hungary, during the war years and during the times of the First and Second Czechoslovak Republics.eng
dc.date.accepted2020-06-15
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineHistoriecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programHistorické vědycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBezecný, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam