Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNohavová, Alena
dc.contributor.authorMarhanová, Lucie
dc.date.accessioned2024-03-12T07:30:14Z
dc.date.available2024-03-12T07:30:14Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42243
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na zkoumání kvality výuky psychologie na středních školách. Zahrnuje dvě části. V úvodu teoretické části je věnována pozornost kvalitě výuky z hlediska obsahově zaměřeného přístupu. Jsou představeny jednotlivé fáze procesu didaktické transformace obsahu (ontodidaktická, psychodidaktická a kognitivní) a jeho nástrahy. Další část se zabývá didaktikou psychologie a podobou výuky psychologie na středních školách v České republice a na Slovensku. Praktická část obsahuje dvě výukové situace, které byly zpracované prostřednictvím metodiky 3A do didaktických kazuistik. Tyto kazuistiky umožňují vhled do výuky psychologie na základě její analýzy pomocí tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Výuková situace je tedy hodnocena z hlediska integrity jednotlivých vrstev výuky (tj. konceptové, tematické a kompetenční. Cílem tohoto kvalitativního přístupu není pouze hodnocení, ale také navržení alterace, která zlepšuje kvalitu výuky tak, aby vedla naplnění cíle výuky psychologie, tj. rozvíjení funkční psychologické gramotnosti.cze
dc.format114
dc.format114
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkvality výukycze
dc.subjectdidaktika psychologiecze
dc.subjectfunkční psychologická gramotnostcze
dc.subjectmetodika 3Acze
dc.subjectmodel hloubkové struktury výukycze
dc.subjectquality of teachingeng
dc.subjectdidactics of psychologyeng
dc.subjectpsychological literacyeng
dc.subject3A procedureeng
dc.subjectdeep structure of instruction modeleng
dc.titleZkoumání kvality výuky psychologie na středních školáchcze
dc.title.alternativeExamining the quality of teaching psychology in secondary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag49365
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is focused on examining the quality of teaching psychology at secondary schools. It includes two parts. In the introduction to the theoretical part, attention is paid to the quality of teaching in terms of content-oriented approach. There are presented individual phases of the process of didactic transformation of content (ontodidactic, psychodidactic and cognitive) and its pitfalls. The next part deals with the didactics of psychology and the form of teaching psychology at secondary schools in the Czech Republic and Slovakia. The practical part contains two teaching situations, which were created by 3A procedure into didactic case studies. These case studies provide insight into the teaching of psychology based on its analysis using the so-called model of in-depth structure of teaching. The teaching situation is therefore evaluated in terms of integrity of individual layers of teaching (ie conceptual, thematic and competence. The aim of this qualitative approach is not only evaluation, but also designing alterations that improve the quality of teaching to psychological literacy.eng
dc.date.accepted2020-09-02
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePSYCHn-VKZncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePlachá, Veronika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam