dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Němcová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:30:23Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:30:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42255 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje zmapování přestávek na prvním stupni ZŠ z pohledu vytváření vztahů mezi dětmi a mezi dětmi a učitelem. V teoretické části je popsáno základní pojetí prvního stupně ZŠ, socializace v mladším školním věku, problematika zahájení školní docházky a vnímání přestávek mezi vyučovacími hodinami v odborné literatuře českých i zahraničních autorů.
Praktická část byla realizovaná formou pozorování, řízených rozhovorů s dětmi i učiteli a dotazníku s rodiči. Data získaná tímto výzkumem jsou použita ke zmapování činností dětí a pedagogů o přestávkách a vytváření vztahů během přestávek. | cze |
dc.format | 75 s. (126 060 znaků) | |
dc.format | 75 s. (126 060 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | přestávky | cze |
dc.subject | primární vzdělávání | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | vztah | cze |
dc.subject | school breaks | eng |
dc.subject | primary education | eng |
dc.subject | schoolchild | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.title | Přestávky jako potenciál pro vytváření vztahů v 1. třídě ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Breaks as a potential for creating relationships in 1. grade in primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52698 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with charting building relationships between children and between children and teachers during school breaks in the first grade of elementary school. The theoretical part describes conception of elementary school, socialization in younger school age, the issue with starting school attendance and perception of school breaks in Czech and foreign literature.
The practical part of the thesis was realized by observation, structured interviews with children and teachers and by survey with parents. The obtained data are used to chart activities of children and teachers during school breaks and building relationships during school breaks. | eng |
dc.date.accepted | 2020-02-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Garabiková Pártlová, Margareta | |