Ústní zkoušení v hodinách anglického jazyka na ZŠ
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá ústním zkoušením v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol. V teoretické části jsou popsány aspekty, které by měly být podstatou každého jazykového testu a je zde také vymezena podstata ústního zkoušení jako takového. Práce se blíže zaměřuje na formáty vhodné pro testování mluvení na základních školách a pozornost je věnována i různým způsobům hodnocení ústního zkoušení. Praktická část je zpracována pomocí strukturovaných rozhovorů s učiteli angličtiny, polostrukturovaných rozhovorů se žáky druhého stupně a následnou analýzou všech rozhovorů. Cílem této části práce je zjistit, jakým způsobem probíhá ústní zkoušení v hodinách anglického jazyka v praxi, které metody jsou nejosvědčenější a nejoblíbenější, jakým aspektům je při zkoušení věnována největší pozornost a jak se k ústnímu zkoušení staví sami učitelé a žáci.