dc.contributor.advisor | Křivancová, Michaela | |
dc.contributor.author | Valeš, Zbyněk | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:30:35Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:30:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42272 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tematickým vymezením subžánrů punkové hudby a jejich porovnáním. V teoretická části této práce bude vymezen pojem kultura a
několik dalších vybraných pojmů. Dále bude definována subkultura jako teoretický celek, přičemž následovat bude historický podklad pro samotnou subkulturu punku. Teoretická část se navíc věnuje vztahu punkové hudby k levicovému extremismu a nastíní i počátky punkové hudby v Československu a České republice. Praktická část je založena na rozhovorech s interprety, z nichž tři vybrané rozhovory představí. Práce dále vymezí samotné subžánry a za pomoci příkladů z textů vytyčí jejich tematickou náplň. Tyto subžánry následně na jejich tematické rovině porovná a vymezí témata společná všem subžánrům. | cze |
dc.format | 106 | |
dc.format | 106 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Punková hudba | cze |
dc.subject | punk | cze |
dc.subject | subžánr | cze |
dc.subject | subkultura | cze |
dc.subject | tematické porovnání | cze |
dc.subject | Punk music | eng |
dc.subject | punk | eng |
dc.subject | subgenre | eng |
dc.subject | subculture | eng |
dc.subject | thematic comparison | eng |
dc.title | Porovnání subžánrů punkové hudby | cze |
dc.title.alternative | Comparison of punk music subgenres | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52793 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the thematic definition of subgenres of punk music and their comparison. Theoretical part consists of the definition of the concept of culture and several other selected terms. A subculture will be defined as a theoretical unit, which is followed by a historical basis for the punk subculture itself. In addition, the theoretical part deals with the relationship of punk music to left-wing extremism and outlines the beginnings of punk music in Czechoslovakia and the Czech Republic. The practical part is based on interviews with interpreters, of which three selected interviews are presented. The thesis also defines the subgenres themselves and defines their thematic content. These subgenres are then compared at their thematic level and the themes common to all sub-genres are defined. | eng |
dc.date.accepted | 2020-01-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Janečka, Martin | |