Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorGarabiková Pártlová, Margareta
dc.contributor.authorMíčková Lišková, Kateřina
dc.date.accessioned2024-03-12T07:30:35Z
dc.date.available2024-03-12T07:30:35Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42273
dc.description.abstractAnotace Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět, předmětu vlastivěda ve 4. a 5. ročníku základní školy. Teoretická část definuje pojmy málotřídní základní škola, objasňuje historii a význam školních kronik a zabývá se vymezením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále charakterizuje regiony Trhosvinensko a Novohradsko, jejichž historická síť málotřídních škol je východiskem pro praktickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou obsahu školních kronik vybraných málotřídních škol, analýzou obsahu učebnic a metodou orální historie z hlediska možností využití ve výuce vlastivědy. Dále praktická část seznamuje s návrhy možností využití těchto materiálů a metod při výuce.cze
dc.format120 s.
dc.format120 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmálotřídní základní školacze
dc.subjectškolní kronikacze
dc.subjectorální historiecze
dc.subjectvlastivědacze
dc.subjectprojektová výukacze
dc.subjectMulti-grade schooleng
dc.subjectschool chronicleeng
dc.subjectoral historyeng
dc.subjecthomeland studieseng
dc.subjectproject teachingeng
dc.titleVýznamné události českých dějin 20. století v kronikách málotřídních škol na Trhosvinensku a Novohradskucze
dc.title.alternativeMajor Events of the 20th Century as Recorded in Chronicles of Multi-grade Schools in the Area of Trhové Sviny and Nové Hradyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52807
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the possibilities of teaching the educational field of Man and his world, the subject of homeland studies in the 4th and 5th year of primary school. The theoretical part defines the terms Multi-grade schools, clarifies the history and meaning of school chronicles and deals with the definition of the educational area Man and his world in the Framework Educational Program for Primary Education. It also characterizes the area of Trhové Sviny and Nové Hrady, whose historical network of small schools is the starting point for the practical part of the thesis. The practical part of the diploma thesis deals with the analysis of the content of school chronicles of selected Multi-grade schools, the analysis of the content of textbooks and the method of oral history in terms of the possibility of use in teaching homeland studies. Furthermore, the practical part introduces the proposals for the use of these materials and methods in teaching.eng
dc.date.accepted2020-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeProcházka, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam