dc.contributor.advisor | Garabiková Pártlová, Margareta | |
dc.contributor.author | Míčková Lišková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:30:35Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:30:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42273 | |
dc.description.abstract | Anotace
Diplomová práce se zabývá možnostmi výuky vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět, předmětu vlastivěda ve 4. a 5. ročníku základní školy.
Teoretická část definuje pojmy málotřídní základní škola, objasňuje historii a význam školních kronik a zabývá se vymezením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Dále charakterizuje regiony Trhosvinensko a Novohradsko, jejichž historická síť málotřídních škol je východiskem pro praktickou část diplomové práce.
Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou obsahu školních kronik vybraných málotřídních škol, analýzou obsahu učebnic a metodou orální historie z hlediska možností využití ve výuce vlastivědy. Dále praktická část seznamuje s návrhy možností využití těchto materiálů a metod při výuce. | cze |
dc.format | 120 s. | |
dc.format | 120 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | málotřídní základní škola | cze |
dc.subject | školní kronika | cze |
dc.subject | orální historie | cze |
dc.subject | vlastivěda | cze |
dc.subject | projektová výuka | cze |
dc.subject | Multi-grade school | eng |
dc.subject | school chronicle | eng |
dc.subject | oral history | eng |
dc.subject | homeland studies | eng |
dc.subject | project teaching | eng |
dc.title | Významné události českých dějin 20. století v kronikách málotřídních škol na Trhosvinensku a Novohradsku | cze |
dc.title.alternative | Major Events of the 20th Century as Recorded in Chronicles of Multi-grade Schools in the Area of Trhové Sviny and Nové Hrady | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 52807 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the possibilities of teaching the educational field of Man and his world, the subject of homeland studies in the 4th and 5th year of primary school.
The theoretical part defines the terms Multi-grade schools, clarifies the history and meaning of school chronicles and deals with the definition of the educational area Man and his world in the Framework Educational Program for Primary Education. It also characterizes the area of Trhové Sviny and Nové Hrady, whose historical network of small schools is the starting point for the practical part of the thesis.
The practical part of the diploma thesis deals with the analysis of the content of school chronicles of selected Multi-grade schools, the analysis of the content of textbooks and the method of oral history in terms of the possibility of use in teaching homeland studies. Furthermore, the practical part introduces the proposals for the use of these materials and methods in teaching. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Procházka, Miroslav | |