Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNohavová, Alena
dc.contributor.authorLeharová, Jana
dc.date.accessioned2024-03-12T07:30:46Z
dc.date.available2024-03-12T07:30:46Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42283
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku kvality výuky psychologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Úvod teoretické části práce je věnován představení didaktiky psychologie a základních principů, ze kterých vychází, jako je konstruktivismus a komunikační pojetí didaktiky. Další kapitoly jsou věnovány charakteristice výuky psychologie na středních školách nejen v České republice, ale také například na Slovensku. Obsahem praktické části jsou dvě výukové situace, na jejichž podkladě byly vytvořeny dvě didaktické kazuistiky, které byly zpracované pomocí tzv. metodiky 3A. Výsledkem aplikace tohoto kvalitativního postupu je vhled do výuky psychologie, který zároveň umožňuje hodnocení její kvality na základě integrity tzv. tří vrstev (tematické, konceptové, kompetenční) v rámci tzv. modelu hloubkové struktury výuky. Za účelem zlepšování kvality výuky jsou navržené alterující postupy. Cílem práce je navrhnout takové alterace, které povedou k naplňování cílů výuky psychologie, funkční psychologické gramotnosti.cze
dc.format93 s. (220 248 znaků)
dc.format93 s. (220 248 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkvalita výukycze
dc.subjectvzdělávání v psychologiicze
dc.subjectdidaktikacze
dc.subjectmetodika 3Acze
dc.subjectfunkční psychologická gramotnostcze
dc.subjectmodel hloubkové struktury výukycze
dc.subjectinstructional qualityeng
dc.subjectpsychology in educationeng
dc.subjectdidacticseng
dc.subject3A procedureeng
dc.subjectpsychological literacyeng
dc.subjectDeep structure of instruction modeleng
dc.titlePosuzování kvality výuky psychologie na SŠ s využitím metodiky 3Acze
dc.title.alternativeExamining the quality of teaching psychology in secondary schools based on the method 3Aeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag52898
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is focused on the issue of the quality of teaching psychology at secondary schools. The work is devided into two parts. The introduction to the theoretical part of the work is devoted to the introduction of didactics of psychology and it's basic principles, on which is based as constructivism and communication concept of didactics. Other chapters focus on the characteristics of teaching psychology at secondary schools only in the Czech Republic, but also in Slovakia. The content of the practical part includes two teaching situations, from which two didactic case studies where created by using 3A procedure. The result of the application of this qualitative method is an insight into the teaching of psychology, which can evaluate its quality on the basis of integrity three layers (thematic, conceptual, competence) within the so-called model of in-depth structure of teaching. Alternative approaches are possible to improve the quality of teaching. Focus on fulfilling the goals of teaching psychology, psychological literacy.eng
dc.date.accepted2020-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePSYCHn-VKZncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam