Role asistenta pedagoga ve výuce na 1. st. ZŠ
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá tématem role asistenta pedagoga ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části jsou definovány zásadní pojmy související s problematikou asistentství, a to integrace a inkluze. Tyto pojmy je velmi důležité zmínit, neboť jsou nedílnou součástí tohoto tématu a jsou nezbytné pro pochopení smyslu práce asistenta. Další kapitola se zabývá přímo tematikou asistentství. Praktická část je založena na kvalitativní metodě, a to rozhovoru. Cílem je zjistit z jednotlivých rozhovorů, jaký názor mají na danou problematiku pedagogové a sami asistenti pedagogů. Jaká je jejich opravdová role v praxi a jakou mají náplň práce. Zajímavá z hlediska výzkumu je také spolupráce a komunikace mezi dvěma dospělými lidmi, kteří se podílí na výchovně vzdělávacím procesu společně. V praktické části jsou prezentovány výsledky na základě 16 rozhovorů s asistenty pedagoga a učiteli 1. stupně ZŠ. Současně je zde interpretována i vlastní zkušenost s pozicí asistenta pedagoga.