dc.contributor.advisor | Dvořáková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Bošková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:31:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:31:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42309 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí ve dvojjazyčném prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části čtenáři přiblížím celostní pojetí bilingvismu, úvahy předních lingvistů, pedagogů a psychologů. V této části je možné načerpat informace z oblasti typologie bilingvismu, výchovy v rodinném prostředí i vzdělávání ve státních či soukromých institucích. Odborné znalosti jsem zakomponovala do části praktické, ve které se zabývám analýzou knih bilingvních rodičů, pedagogů a vychovatelů. Na základě získaných informací z analýzy nabízím čtenáři souhrnné návrhy a strategie aplikovatelné do výchovy a vzdělávání dětí vyrůstající ve dvojjazyčném prostředí. Cílem diplomové práce je informovat o problematice bilingvního prostředí začínající bilingvní rodiče, vychovatele či pedagogy, kteří vzdělávají děti s různými kulturními a jazykovými odlišnostmi. | cze |
dc.format | 73 | |
dc.format | 73 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Bilingvismus | cze |
dc.subject | multilingvismus | cze |
dc.subject | dvojjazyčná výchova | cze |
dc.subject | bilingvní vyučování | cze |
dc.subject | Bilingualism | eng |
dc.subject | bilingual education | eng |
dc.subject | multilingualism | eng |
dc.subject | growing up with two languages | eng |
dc.title | Jedinci vyrůstající v bilingvním prostředí. | cze |
dc.title.alternative | Growing up bilingual | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56316 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis focuses on children growing up in the environment of two languages formed by distinct conditions. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part includes divergent notions on the phenomenon, characteristics as well as a typology of bilingualism. This part also covers pros and cons of upbringing a bilingual child based on enriching surveys and studies. Theoretical knowledge is implemented into the practical part, where a book analysis is the main focus. Based on the analysis, multiple suggestions, as well as pieces of advice, are going to be explored and proposed to target groups. The aim of the diploma thesis is to inform about the bilingual environment, that may play an essential role in a child development. The thesis appeals to beginning bilingual parents, teachers, carers or practitioners. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |