Badatelsky orientovaná výuka technických témat na 1. stupni ZŠ
Abstrakt
Tato diplomová práce se zabývá tématem badatelsky orientované výuky
technických témat na 1. stupni ZŠ. Práce bude rozdělena na dvě části, přičemž první část se bude zabývat charakteristikou pojmů technika a technická výchova, další část bude zaměřena na nalezení prvků badatelského přístupu v RVP rámcově vzdělávací program, na což naváže popis BOV badatelsky orientovaná výuka a vymezení terminologie to úzce souvisí s rolí žáka a učitele v BOV, které budou rovněž rozpracovány v první části práce spolu s vymezením historických okolností vztahujících se k BOV. Dalším klíčovým tématem první části práce bude badatelsky orientovaná výuka v technickém vzdělávání.
Na závěr teoretické části bude provedena analýza různých projektů a publikací, které se na badatelský přístup více zaměřují.
Druhá část práce se zaměří na zkoumání konkrétních námětů hodin pro badatelsky
orientovanou výuku, a to v podobě navržení šesti výukových námětů pro začlenění
badatelsky orientované výuky do běžné výuky na 1. stupeň ZŠ. Všechny návrhy jsou
obohaceny o celkovou přípravu hodin včetně fotodokumentace jejich postupů a návodů.