dc.contributor.advisor | Roučová, Eva | |
dc.contributor.author | Pejšová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:31:13Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:31:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42311 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá exkurzemi s historickou tématikou na Sedlčansku a následným využitím ve výuce na 1. stupni základních škol. V teoretické části práce představuje pojem učení a jeho význam u školních dětí na 1. stupni, popisuje samotný proces učení a následně ho klasifikuje. Zabývá se souvislostmi exkurzí a dané tématiky s Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání a následnou implementací do výuky. Dále se zaměřuje na stručnou historii Městského muzea Sedlčany a města Sedlčan a zároveň vysvětluje základy muzejní pedagogiky. V praktické části jsou navrženy náměty na přípravy exkurzí do muzea, z nichž dvě byly autorkou práce již realizovány. K práci je přiložen dotazník, který zjišťuje efektivitu a využitelnost navržených exkurzí a jeho vyhodnocení. | cze |
dc.format | 103 s. (106 062 znaků) | |
dc.format | 103 s. (106 062 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | učení | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | muzeum | cze |
dc.subject | Framework educational programme of primary school education | eng |
dc.subject | learning | eng |
dc.subject | excursion | eng |
dc.subject | pupils | eng |
dc.subject | museum | eng |
dc.title | Městské muzeum Sedlčany a možnosti jeho uplatnění ve výuce na 1. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The City Museum Sedlčany and its Application to education in Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56346 | |
dc.description.abstract-translated | The diplome thesis deals with historical excursions in the surroundings of Sedlcany and their aplication at primary schools. In the theoretical part it introduces the term (concept) of learning and it´s importance for primary school pupils. It decribes the process of learning and assorts it. It focuses on excursion connections between a given theme and the Framework educational programme of primary school education with following inclusion into teaching. It also briefly depicts the history of Sedlcany´s museum and Sedlcany itself. It explains the basic of museum pedagogy as well. In the practical part there are suggestions for preparing excursions into museums. Two of them have already been put into practise by the author. The thesis also includes a questionnaire, which proves efficiency and utilization of the excursions suggested, and it´s assessment. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-08 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Sosna, Tomáš | |