dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Michálková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:31:22Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:31:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-11 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42319 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá úrovní pravopisných znalostí žáků 5. ročníků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje charakteristiku žáka 5. ročníku ZŠ, zařazení pravopisného učiva do RVP ZV, pojednává o pravopisu na 1. stupni ZŠ a přibližuje jeho druhy. Dále zahrnuje vyučovací metody, inspirativní zdroje pro výuku pravopisu, hodnocení a klasifikaci. Ve výzkumné části bylo cílem zmapovat problematiku pravopisu a jeho vyučování v 5. ročnících do konce prvního pololetí. Zjistit postoje žáků k pravopisu a jejich motivaci. Na základě vyhodnocených dotazníků byla posouzena úroveň pravopisných znalostí žáků a uveden přehled nejčastěji se vyskytujících pravopisných chyb. | cze |
dc.format | 84 s. | |
dc.format | 84 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | pravopis | cze |
dc.subject | druhy pravopisu | cze |
dc.subject | vyučovací metody | cze |
dc.subject | dotazník pro žáky a učitele | cze |
dc.subject | ortography | eng |
dc.subject | types of ortography | eng |
dc.subject | teaching methods | eng |
dc.subject | questionnaire for pupils and teachers | eng |
dc.title | Úroveň pravopisných znalostí žáků 5. ročníků ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Spelling skills of 5th grade elementary school pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56397 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with the pupils' level of knowledge of orthography in fifth grade at primary school. The thesis is divided into two parts - theoretical one and research one. The theoretical part contains characteristics of a fifth-grade primary school pupil, categorization of orthography into RVP ZV, it discusses primary school orthography and describes its types. This part also includes teaching methods, inspirational sources for teaching orthography, evaluation and marking. In the research part, the aim was to map the issues of orthography and its teaching in the fifth grade until the end of the first term. The aim was also to find out the attitude of pupils toward orthography and their motivation. The level of pupils' knowledge of orthography was assessed on the basis of evaluated questionnaires and on the same basis was presented an overview of the most often occurring mistakes. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-08 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Schacherl, Martin | |