Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošpesová, Alena
dc.contributor.authorDubská, Klára
dc.date.accessioned2024-03-12T07:31:32Z
dc.date.available2024-03-12T07:31:32Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42329
dc.description.abstractDiplomová práce řeší problematiku pěstování matematické gramotnosti žáků 1. stupně základního vzdělávání. S tímto cílem bylo metodicky rozpracováno několik témat, se kterými by se žáci mohli setkat mimo školu. Pro splnění cílů práce byl zvolen konstrukční výzkum, jehož prostřednictvím byla zjišťována funkčnost navržených příprav a následně provedena jejich úprava. V průběhu výzkumu byly použity metody pozorování, rozhovor, dotazník a videostudie. V teoretické části je popsaná matematická gramotnost, zejména výsledky výzkumu a projekty pro její podporu. Praktická část popisuje průběh vyhledávání výukových témat spjatých s realitou, jejich zpracování do příprav pro experimentální vyučování a následné ověření v praxi. Výzkum poukazuje na důležitost sebereflexe pedagoga a vliv jeho zkušeností s výukou. Dokazuje nesnadnost nalézání vhodných témat z běžného života pro zpracování do úloh pro žáky prvního stupně. Jako výsledek práce vznikly upravené ověřené přípravy.cze
dc.format158 s. (209 572 znaků)
dc.format158 s. (209 572 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmatematická gramotnostcze
dc.subjectexperimentální vyučovánícze
dc.subject1. stupeňcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectvideostudiecze
dc.subjectmezipředmětové vztahycze
dc.subjectmathematical literacyeng
dc.subjectexperimental teachingeng
dc.subjectfirst gradeeng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectvideo studieseng
dc.subjectinter-subject relationseng
dc.titlePěstování matematické gramotnosti na 1. stupni základního vzdělávánícze
dc.title.alternativeCultivation of mathematical literacy at the primary school leveleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56489
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the issue of the cultivation of mathematical literacy for first-grade primary education pupils. With this aim, several topics, they might encounter outside of school, have been methodically developed. Design research was used to meet the objectives of the work and for proving the functionality of the proposed preparations and then their subsequent modification. During the research, I used methods of observation, interview, questionnaire, and video studies. The theoretical section describes mathematical literacy, in particular, research results and projects to support it. The practical part describes the course of searching for reality-related teaching topics, their processing into preparations for experimental teaching, and verification in practice. The esearch highlights the importance of an educator's self-reflection and the influence of their teaching experience. It demonstrates the difficulty of finding the appropriate topics from ordinary life for adaptation into the tasks for first-grade pupils. As a result of the work, the adjusted verified preparations were created.eng
dc.date.accepted2020-06-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň základních školcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŽlábková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam