dc.contributor.advisor | Petr, Jan | |
dc.contributor.author | Hubená, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:31:37Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:31:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42333 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem přírodovědného učiva. Obsahuje návrhy
a realizace čtyř vycházek do přírody.
V teoretické části definuji pojem exkurze, vycházka a badatelsky orientované vyučování. Praktická část je založena na přípravě a realizaci čtyř vycházek v blízkosti školy.
Cílem této práce je navrhnout a realizovat jednoduché badatelské aktivity v okolí školy. Dalším cílem je ověřit jejich funkčnost a vyhodnotit úspěšnost žáků při řešení.
Tato práce chce ukázat nejen žákům, ale i učitelům, jiný, zajímavější přístup ve výuce přírodovědy. Vybudovat u žáků zájem a pozitivní vztah k přírodě a upevnit jejich znalosti z přírodovědy. Pomocí žákovského bádání rozvíjet a získávat nové poznatky. Moje práce je určena pro žáky 4. a 5. ročníku základní školy se vzdělávacím programem RVP ZV. K vycházkám jsou vypracované pracovní listy k jednotlivým ročním obdobím. | cze |
dc.format | 83 s. (83 897 znaků) | |
dc.format | 83 s. (83 897 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vycházka | cze |
dc.subject | exkurze | cze |
dc.subject | badatelsky orientované vyučování | cze |
dc.subject | excursion | eng |
dc.subject | walk and research-oriented teaching | eng |
dc.title | Vycházky jako prostor pro přírodovědné bádání žáků 1. stupně ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Field Practice - Space for Inquiry Science Education at Primary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 56570 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the topic of science curriculum. It contains suggestions and realizations of four nature walks.
The theoretical part defines the concept of excursion, walk and research-oriented teaching.
The practical part is based on the preparation and realization of four walks near the school.
The aim of this work is to suggest and realize simple research activities around the school. Another aim is to verify their functionality and evaluate the pupils´success during their realization.
This work shows not only pupils but also teachers, another, more interesting approach in the science education. It builds pupils´ interest and positive attitude to the nature and strengthens their knowledge of science. It develops and acquires new knowledge through the method of pupil´s research. This work is intended for the pupils of 4th and 5th grade of primary school with FEP educational program. Worksheets for individual seasons have been prepared for the walks. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-08 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vácha, Zbyněk | |