Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZávodská, Radka
dc.contributor.authorMalečková, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T07:31:42Z
dc.date.available2024-03-12T07:31:42Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42339
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno vyučování a jeho koncepce, pojetí vyučovacích metod a charakteristika vyučovacích metod využívaných v přírodopisu a biologii. Dále literární přehled vysvětluje proces učení, přístupy, strategie a taktiky učení. V další části se literární přehled zabývá styly učení a jejich klasifikací podle známých autorů. Poslední úsek teoretické části práce se věnuje diagnostice učebních stylů a metodám, které se k diagnostice učebních stylů používají. Výsledky shrnují zjištění výzkumné studie zaměřené na styly učení studentů vysoké školy. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 187 případů, které reflektují rozdíly v preferenci učebních stylů u přírodovědců a budoucích učitelů biologie a souvislost určitého učebního stylu s oblíbenou vyučovací metodou, s níž se setkávali na základní či střední škole. Dále byly zjišťovány rozdíly v preferencích vyučovacích metod a důvody, které vedly respondenty ke studiu přírodovědných oborů.cze
dc.format92 s. (152 339 znaků)
dc.format92 s. (152 339 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvyučovánícze
dc.subjectvyučovací metodycze
dc.subjectvyučovací stylycze
dc.subjectučenícze
dc.subjectstrategie učenícze
dc.subjecttaktiky učenícze
dc.subjectučební stylcze
dc.subjectdiagnostika stylů učenícze
dc.subjectthe process of teachingeng
dc.subjectteaching methodseng
dc.subjectteaching styleseng
dc.subjectthe process of learningeng
dc.subjectlearning strategieseng
dc.subjectlearning tacticseng
dc.subjectlearning styleeng
dc.subjectthe diagnostics of learning styleseng
dc.titleUčební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědcůcze
dc.title.alternativeLearning styles of future Biology teachers and scientistseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag56835
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the topic of learning styles. The literature review describes the teaching and its conceptions, it works with the term of the teaching methods. The literature review characterizes teaching methods mostly used in biology education. Furthermore, the literature review explains the learning process, the approaches to learning, strategies, and tactics of learning. In the next part, the literature review deals with the learning styles and their classification according to the well-known authors. The last section of the literature review describes the diagnostics of the learning styles and methods that are used for detecting the learning styles. The results summarize the findings of a research study focused on the learning styles of university students. The research dataset consists of 187 cases that reflect the differences in the preferences of learning styles of future scientists and biology teachers and the relationship between a particular learning style and the favourite teaching method that students encountered at primary or secondary school. Furthermore, there were founded out the differences in the preferences of teaching methods and identified the reasons that had led the respondents to study science (biological) disciplines.eng
dc.date.accepted2020-06-09
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJn-Přncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRyplová, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam