dc.contributor.advisor | Betáková, Lucie | |
dc.contributor.author | Čapek, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:32:00Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:32:00Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42351 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vyučovanou slovní zásobou v hodinách anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje kritériím pro výběr slovní zásoby a výukovými požadavky kladenými prostřednictvím kurikulárních dokumentů.
Praktická část představuje kvantitativní výzkum vedený jednak v šestém, jednak v devátém ročníku ZŠ. V šestém ročníku zjišťuje, s jakými očekáváními vstupují žáci na druhý stupeň ZŠ z hlediska toho, co předpokládají, že se v oblasti slovní zásoby AJ naučí, respektive toho, co by se během školní docházky naučit chtěli. Výzkum v deváté třídě zjišťuje, zda mají žáci na konci povinné školní docházky pocit, že je jimi ovládnutá slovní zásoba užitečná, nakolik dostačuje jejich potřebám, potažmo z jakých okruhů by chtěli svou slovní zásobu rozšířit.
Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu práce zkoumá, zda obsah slovní zásoby učebnicové řady Project, používaných na ZŠ, odpovídá potřebám žáků. | cze |
dc.format | 81 s. | |
dc.format | 81 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | anglický jazyk | cze |
dc.subject | slovní zásoba | cze |
dc.subject | výuka AJ | cze |
dc.subject | učebnice AJ | cze |
dc.subject | Project | cze |
dc.subject | RVP | cze |
dc.subject | ŠVP | cze |
dc.subject | English | eng |
dc.subject | vocabulary | eng |
dc.subject | English teaching | eng |
dc.subject | English textbooks | eng |
dc.subject | Project | eng |
dc.subject | FEP | eng |
dc.subject | SEP | eng |
dc.title | Výběr slovní zásoby pro výuku AJ na 2. stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The choice of vocabulary for teaching of English at lower secondary school level | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 57584 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis focuses on the vocabulary taught in English lessons at lower secondary school level. The theoretical part of the thesis deals with the criteria for choosing particular vocabulary for teaching and the requirements given by the curricular documents.
The practical part introduces a qualitative research conducted in a primary school in the sixth and the ninth grade. In the lower grade it deals with the learners´ expectations in terms of the vocabulary they would like to master in the next four years. In the ninth grade the research attempts to find out whether the learners find the vocabulary they learnt useful and sufficient for their needs, respectively the vocabulary they think they miss.
Finally, the thesis evaluates the textbook series Project with respect to the data acquired and explains whether it reflects the expectations and wishes of the primary school learners. | eng |
dc.date.accepted | 2020-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |