Prožívání vztahů mezi partnery v rodinách s dítětem s poruchou pozornosti
Abstrakt
Cílem bakalářské práce je mapování rodinné situace a prožívání vztahů mezi
partnery v rodinách s dítětem s poruchou pozornosti. Bakalářská práce se zaměřuje
především na to, jak do rodiny "vstupuje" porucha pozornosti dítěte, jak ji prožívají rodiče
dítěte z pohledu matky. Cílem je rovněž sledovat, jak matka vnímá vliv poruchy
pozornosti dítěte na vlastní partnerský život a jaké má s partnerem strategie ke zvládání
rodinné situace.
Data jsou sbírána za pomoci hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s
matkou dítěte a vyhodnocena kvalitativní cestou. Praktická část obsahuje tři případové
studie, které se zaměřují na náhled matky na vlastní partnerský vztah, popis změn
v souvislosti s proměnou partnerského vztahu po narození dítěte s poruchou pozornosti a
způsob, jakým matka vnímá a prožívá to, co dítě s poruchou pozornosti přináší do
partnerského vztahu