Vzdělávání žáků se sluchovým postižením od 50. let 20. století až po současnost
Abstrakt
Bakalářská práce s názvem "Vzdělávání žáků se sluchovým postižením od 50. let 20. století až po současnost" je zpracována teoretickou formou a podává historický přehled vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením. Je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých se věnuje obecnému úvodu do problematiky surdopedie, světové historii vzdělávání, v další části jsem se zabývala vývojem vzdělávání žáků a studentů se sluchovým postižením v České republice a v závěru se věnuji současné situaci vzdělávání. Mým cílem bylo poskytnout čtenáři ucelený pohled do historického vývoje vzdělávání osob se sluchovým postižením v kontrastu se systémem školství, jaký se u této specifické skupiny uplatňuje v naší zemi dnes. Tato práce nemá sloužit pouze pro studenty speciální pedagogiky a dalším odborníkům, zabývajícím se touto problematikou, ale také široké veřejnosti, která se o u toto téma zajímá a chce se o něm dozvědět více.