Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
Abstrakt
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti a mladistvé a na jejich stravovací návyky.
Stravování je totiž zásadní pro jejich zdravý vývoj, a tak můžou reklamy na potraviny nést podíl na
budoucím zdravotním stavu těchto jedinců. Děti a mladiství totiž nemají dostatek kognitivních
schopností se vlivu reklamních sdělení ubránit. Cílem práce je shrnout praktiky, kterých je v rámci
reklamní komunikace užíváno a poukázat na riziko plynoucí z reklam na nezdravé potraviny
v souvislosti s dětmi a mladistvými. Následně je pozornost věnována regulaci potravinové reklamy
a tomu, jak je reklama regulována na úrovni EU pomocí směrnic a zároveň na území několika
jednotlivých států EU v rámci jejich legislativy a na úrovni samoregulace. Nakonec dojde
k porovnání těchto regulací s těmi, jež fungují na území České republiky.