Posilování prosociálního chování dětí předškolního věku
Abstrakt
Bakalářská práce mapuje posilování prosociálního chování dětí předškolního
věku prostřednictvím her a činností s prosociálními cíli.
Teoretická část se zabývá pojmem prosociální chování, psychosociálním vývojem dětí předškolního věku, dětskou hrou a významem mateřské školy, která působí na rozvoj prosociálního chování dětí.
Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na rozvoj a posilování
prosociálního chování u dětí předškolního věku prostřednictvím jedenácti činností a her s prosociální tématikou. Cílem jejich realizace je rozvíjet v dětech empatii,komunikační schopnosti, spolupráci, upevňovat vzájemné vztahy, zaměřovat se na vlastní pocity. Aktivity byly čerpány z metodik zaměřených na předškolní věk. Pozornost bude také věnována výraznějším jedincům a jejich chování v kolektivu a během činností a her. Pro výzkumné šetření byl zvolen akční výzkum. Další použitou metodou byl rozhovor a pozorování.