dc.contributor.advisor | Plachá, Veronika | |
dc.contributor.author | Trusíková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:33:33Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:33:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42423 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce mapuje posilování prosociálního chování dětí předškolního
věku prostřednictvím her a činností s prosociálními cíli.
Teoretická část se zabývá pojmem prosociální chování, psychosociálním vývojem dětí předškolního věku, dětskou hrou a významem mateřské školy, která působí na rozvoj prosociálního chování dětí.
Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na rozvoj a posilování
prosociálního chování u dětí předškolního věku prostřednictvím jedenácti činností a her s prosociální tématikou. Cílem jejich realizace je rozvíjet v dětech empatii,komunikační schopnosti, spolupráci, upevňovat vzájemné vztahy, zaměřovat se na vlastní pocity. Aktivity byly čerpány z metodik zaměřených na předškolní věk. Pozornost bude také věnována výraznějším jedincům a jejich chování v kolektivu a během činností a her. Pro výzkumné šetření byl zvolen akční výzkum. Další použitou metodou byl rozhovor a pozorování. | cze |
dc.format | 67 | |
dc.format | 67 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | prosociální chování | cze |
dc.subject | empatie | cze |
dc.subject | emoce | cze |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | pro-social behaviour | eng |
dc.subject | empathy | eng |
dc.subject | emmotion | eng |
dc.title | Posilování prosociálního chování dětí předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | The strengthening prosocial behavior in preschool children | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 55197 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on building up pro-social behaviour of preschool age children by using games and activities with pro-social aims.
Theoretical part deals with terms such as pro-social behaviour, psycho-sociological development of preschool age children, child play and importance of nursery school which influences development of children's pro-social behaviour.
Practical part is focused on development and strengthening pro-social behaviour of preschool age children via ten games and activities with pro-social themes. The aim of such games is to develop children's empathy, communicative skills, cooperation, relationship bonds and own feeling recognition. Appropriate activities were found in various pre-school age oriented methodologies. Attention was also paid to distinctive individuals and their behaviour within group activities and games. For research study, an action research method was
chosen. Other methods used were interview and observation. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |