Role vegetace v koloběhu vody v krajině - vliv badatelské výuky na úroveň žákovského porozumění tématu
Abstrakt
Bakalářská práce se zabývá rolí vegetace v koloběhu vody v krajině a vlivem badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí tohoto tématu u žáků devátých tříd.
V první části práce jsou nastíněny základní pojmy problematiky vody v krajině, vlivu vegetačního pokryvu na udržení vody v krajině, tokem vody v rostlinném těle, biotické pumpy a s ní související velký a malý koloběh vody.
Dále jsou uvedeny základní poznatky o badatelsky orientované výuce, jejím vlivu na výuku přírodovědných předmětů a zařazení tématu do RVP ZV.
Hlavním cílem této práce bylo vyhodnocení dotazníkového šetření, porovnávající úroveň znalosti žáků před a po skončení badatelsky orientované výuky. Nalezneme zde celkové vyhodnocení dotazníků, jednotlivých testových otázek, porovnání programu venkovní a vnitřní verze, vyhodnocení jednotlivých škol.
Závěry vzniklé vyhodnocením dotazníkového šetření potvrzují kladný vliv badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí žáků v tomto tématu.