Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRyplová, Renata
dc.contributor.authorKoudelková, Michaela
dc.date.accessioned2024-03-12T07:33:54Z
dc.date.available2024-03-12T07:33:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-15
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42443
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá rolí vegetace v koloběhu vody v krajině a vlivem badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí tohoto tématu u žáků devátých tříd. V první části práce jsou nastíněny základní pojmy problematiky vody v krajině, vlivu vegetačního pokryvu na udržení vody v krajině, tokem vody v rostlinném těle, biotické pumpy a s ní související velký a malý koloběh vody. Dále jsou uvedeny základní poznatky o badatelsky orientované výuce, jejím vlivu na výuku přírodovědných předmětů a zařazení tématu do RVP ZV. Hlavním cílem této práce bylo vyhodnocení dotazníkového šetření, porovnávající úroveň znalosti žáků před a po skončení badatelsky orientované výuky. Nalezneme zde celkové vyhodnocení dotazníků, jednotlivých testových otázek, porovnání programu venkovní a vnitřní verze, vyhodnocení jednotlivých škol. Závěry vzniklé vyhodnocením dotazníkového šetření potvrzují kladný vliv badatelsky orientované výuky na úroveň znalostí žáků v tomto tématu.cze
dc.format54 s.
dc.format54 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectbadatelsky orientovaná výukacze
dc.subjectbiotická pumpacze
dc.subjectvelký koloběh vodycze
dc.subjectmalý koloběh vodycze
dc.subjectinquiry-based instructioneng
dc.subjectbiotic pumpseng
dc.subjectlarge water cycleeng
dc.subjectsmall water cycleeng
dc.titleRole vegetace v koloběhu vody v krajině - vliv badatelské výuky na úroveň žákovského porozumění tématucze
dc.title.alternativeThe role of vegetation in the water cycle in the landscape - an impact of inquiry based education on pupils understandingeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56421
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with the role of vegetation in the hydrological cycle in the landscape and the influence of inquiry-based instruction on the level of knowledge of this topic of ninth-graders. The first part of the thesis outlines the basic concepts of water in the landscape, the influence of vegetation cover on water retention in the landscape, the flow of water in the plant body, biotic pumps and related large and small water cycle. Furthermore, the basic knowledge of inquiry-based instruction, its influence on the teaching of science subjects and the inclusion of the topic in the RVP ZV are presented. The main goal of this thesis was to evaluate a questionnaire survey comparing the level of knowledge of students before and after inquiry-based instruction. Here we will find an overall evaluation of questionnaires, individual test questions, a comparison of the outdoor and indoor versions of the program, and an evaluation of individual schools. The conclusions drawn from the evaluation of the questionnaire survey confirm the positive impact of inquiry-based instruction on the level of knowledge of students in this topic.eng
dc.date.accepted2020-06-12
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePřu-Chucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeChmelová, Štěpánka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam