Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorJiskrová, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T07:34:12Z
dc.date.available2024-03-12T07:34:12Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42460
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na přípravu třídního klimatu v mateřské škole hlavního vzdělávacího proudu pro zařazení dítěte se zrakovým postižením. Cílem práce je analyzovat teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické báze vypracovat soubor metodických návrhů pro pedagogy mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu, kteří mají zařadit do své třídy dítě se zrakovým postižením. Pro naplnění cílů je zvolena kvalitativní strategie. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakové postižení, specifiky vzdělávání a vývoje předškolního dítěte se zrakovým postižením. Dále se věnuje základní charakteristice předškolního vzdělávání, kdy nejsou opomíjeny ani legislativní východiska a kurikulární dokumenty. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na samotné klima třídy v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje návrh metodického materiálu, který může pedagogům mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu sloužit jako inspirace při přípravě třídního klimatu na příchod dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu. Metodický materiál je rozdělen na dva edukační celky. První edukační jednotka se věnuje přípravě intaktních dětí na příchod dítěte se zrakovým postižením. Druhá edukační jednotka se zaměřuje na seznámení zákonných zástupců intaktních dětí s problematikou zrakového postižení.cze
dc.format109 s.
dc.format109 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectpředškolní vzdělávánícze
dc.subjectmateřská škola hlavního vzdělávacího prouducze
dc.subjectklima třídycze
dc.subjectkolektiv vrstevníkůcze
dc.subjectpříprava vrstevníkůcze
dc.subjectpříchod dítěte se zrakovým postižením do mateřské školycze
dc.subjectvisual disordereng
dc.subjectpreschool educationeng
dc.subjectmainstream education kindergarteneng
dc.subjectclass environmenteng
dc.subjectsame-age groupeng
dc.subjectsame-age group preparationeng
dc.subjectarrival of a visual impaired child to a kindergarteneng
dc.titlePráce s třídním klimatem mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu při inkluzi dítěte s postižením zraku .cze
dc.title.alternativeWorking with the classroom climate of the mainstream nursery school for the inclusion of a child with visual impairmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag56565
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis focuses on preparation of class environment at a mainstream educational kindergarten for integrating a visual impaired child. The aim of this thesis is to analyse theoretical findings of the selected topic and to work up a package of methodical suggestions on theoretical bases for teachers at the mainstream educational kindergartens who are supposed to integrate a visual impaired child to their class. A qualitative strategy was chosen to reach this aim. The thesis is divided in two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the definition of term visual impaired, the specifics of education and development of a preschool visual impaired child. The thesis also deals with the basic characteristic of preschool education where legislative solution and curriculum documents are not neglected. The last chapter of the theoretical part deals with the class environment itself in the area of preschool education. The practical part includes a suggestion of methodical material which can serve the teachers of the mainstream educational kindergartens as an inspiration for the preparation of the class environment for the arrival of the visual impaired child to the mainstream educational kindergarten. The methodical material is divided into two educational units. The first educational unit deals with the preparation of intact children for the arrival of a visual impaired child. The second unit deals with the familiarization of the legal representatives of the intact children with issues of visual disorder.eng
dc.date.accepted2020-06-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlisová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam