dc.contributor.advisor | Prázdná, Radka | |
dc.contributor.author | Jiskrová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42460 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na přípravu třídního klimatu v mateřské škole hlavního
vzdělávacího proudu pro zařazení dítěte se zrakovým postižením. Cílem práce je analyzovat
teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické báze vypracovat soubor
metodických návrhů pro pedagogy mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu, kteří mají
zařadit do své třídy dítě se zrakovým postižením. Pro naplnění cílů je zvolena kvalitativní
strategie.
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá
vymezením pojmu zrakové postižení, specifiky vzdělávání a vývoje předškolního dítěte se
zrakovým postižením. Dále se věnuje základní charakteristice předškolního vzdělávání, kdy
nejsou opomíjeny ani legislativní východiska a kurikulární dokumenty. Poslední kapitola
teoretické části se zaměřuje na samotné klima třídy v předškolním vzdělávání.
Praktická část obsahuje návrh metodického materiálu, který může pedagogům mateřských
škol hlavního vzdělávacího proudu sloužit jako inspirace při přípravě třídního klimatu
na příchod dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu.
Metodický materiál je rozdělen na dva edukační celky. První edukační jednotka se věnuje
přípravě intaktních dětí na příchod dítěte se zrakovým postižením. Druhá edukační jednotka
se zaměřuje na seznámení zákonných zástupců intaktních dětí s problematikou zrakového
postižení. | cze |
dc.format | 109 s. | |
dc.format | 109 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | zrakové postižení | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu | cze |
dc.subject | klima třídy | cze |
dc.subject | kolektiv vrstevníků | cze |
dc.subject | příprava vrstevníků | cze |
dc.subject | příchod dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy | cze |
dc.subject | visual disorder | eng |
dc.subject | preschool education | eng |
dc.subject | mainstream education kindergarten | eng |
dc.subject | class environment | eng |
dc.subject | same-age group | eng |
dc.subject | same-age group preparation | eng |
dc.subject | arrival of a visual impaired child to a kindergarten | eng |
dc.title | Práce s třídním klimatem mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu při inkluzi dítěte s postižením zraku . | cze |
dc.title.alternative | Working with the classroom climate of the mainstream nursery school for the inclusion of a child with visual impairment | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 56565 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis focuses on preparation of class environment at a mainstream educational
kindergarten for integrating a visual impaired child. The aim of this thesis is to analyse
theoretical findings of the selected topic and to work up a package of methodical suggestions
on theoretical bases for teachers at the mainstream educational kindergartens who are
supposed to integrate a visual impaired child to their class. A qualitative strategy was chosen
to reach this aim.
The thesis is divided in two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with
the definition of term visual impaired, the specifics of education and development
of a preschool visual impaired child. The thesis also deals with the basic characteristic
of preschool education where legislative solution and curriculum documents are not
neglected. The last chapter of the theoretical part deals with the class environment itself
in the area of preschool education.
The practical part includes a suggestion of methodical material which can serve the teachers
of the mainstream educational kindergartens as an inspiration for the preparation of the class
environment for the arrival of the visual impaired child to the mainstream educational
kindergarten.
The methodical material is divided into two educational units. The first educational unit deals
with the preparation of intact children for the arrival of a visual impaired child. The second
unit deals with the familiarization of the legal representatives of the intact children with issues
of visual disorder. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-18 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havlisová, Helena | |