Hudební výchova v MŠ se zaměřením na činnosti poslechové
Abstrakt
Poslechové činnosti v předškolním vzdělávání jsou i přes svůj rozsáhlý potenciál
vnímány spíše jako doplňková činnost. Smysle m této práce je ukázat hloubku
především klasické hudby a případně tak pedagogy namotivovat k častějšímu
a propracovanějšímu zařazování právě tohoto žánru do svého výchovně vzdělávacího
působení. Teoretická část je zaměřena na vymezení podstat y hudebních činností
v mateřské škole, následně úžeji postihuje poslechové činnosti, ke kterým definuje
didaktické postupy od příprav až po závěrečnou evaluaci. Na základech teoretických
poznatků je dále stavěna praktická část, která představuje tři kom paktní projekty, které
mají za cíl dokázat svůj přesah do všech pěti vzdělávacích oblastí z RVP PV. Součástí je
dále dílčí výzkum, který zjišťuje úroveň poslechových činností v současných mateřských
školách.