dc.contributor.advisor | Daňhel, Karel | |
dc.contributor.author | Bláhová, Silvie | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:34:58Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:34:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42492 | |
dc.description.abstract | Poslechové činnosti v předškolním vzdělávání jsou i přes svůj rozsáhlý potenciál
vnímány spíše jako doplňková činnost. Smysle m této práce je ukázat hloubku
především klasické hudby a případně tak pedagogy namotivovat k častějšímu
a propracovanějšímu zařazování právě tohoto žánru do svého výchovně vzdělávacího
působení. Teoretická část je zaměřena na vymezení podstat y hudebních činností
v mateřské škole, následně úžeji postihuje poslechové činnosti, ke kterým definuje
didaktické postupy od příprav až po závěrečnou evaluaci. Na základech teoretických
poznatků je dále stavěna praktická část, která představuje tři kom paktní projekty, které
mají za cíl dokázat svůj přesah do všech pěti vzdělávacích oblastí z RVP PV. Součástí je
dále dílčí výzkum, který zjišťuje úroveň poslechových činností v současných mateřských
školách. | cze |
dc.format | 75 s. | |
dc.format | 75 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | klasická hudba | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | poslechové činnosti | cze |
dc.subject | dítě předškolního věku | cze |
dc.subject | classical music | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | listening activities | eng |
dc.subject | preschool child | eng |
dc.title | Hudební výchova v MŠ se zaměřením na činnosti poslechové | cze |
dc.title.alternative | Music Education in Kindergartens with a Focus on Listening Activities | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57720 | |
dc.description.abstract-translated | Listening activities in preschool education are, despite their vast potential, assessed
more as additional activities. The aim of this thesis is to introduce the profundity of
classical music in particular and thus motivate prospectively the teachers to include
this genre into their educational activities more often and more elaborately. The
theoretical part is focused on specifying the basis of music activities in the kindergarten,
then it narro ws the survey of listening activities and defines teaching methods for
them, beginning with a preparation and ending with an assessment. The practical part
is based on theoretical knowledge and introduces three compact projects that aim at
accomplishing th eir overlap into all the five teaching areas of the FEP for PE. It also
comprises a partial research that investigates a level of listening activities in
contemporary kindergartens. | eng |
dc.date.accepted | 2020-09-02 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Váchová, Alena | |