Hudební činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu.
Abstrakt
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební činnosti dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu. Cílem práce je poukázat na význam a možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku s využitím pohádky či příběhu ve smyslu efektivního předškolního vzdělávání. Práce se skládá ze dvou částí. Obsahem teoretické části je vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností a současného pojetí hudebního vzdělávání s ohledem na požadavky RVP PV. Praktická část práce pojednává o programu hudebních činností, kdy pěvecké, instrumentální, poslechové a hudebně pohybové aktivity budou motivovány vždy jednou pohádkou či příběhem. Tento program je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení lekcí je využito pozorování dětí, rozhovorů a sebereflexe učitele po každé proběhlé lekci s dětmi. V průběhu realizace činností a následné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Metodický materiál je doplněn o zkušenosti a činnosti, které vyplynuly z realizace.