dc.contributor.advisor | Hošpesová, Alena | |
dc.contributor.author | Lišková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:14Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42508 | |
dc.description.abstract | Záměrem bakalářské práce bylo vytvoření souboru aktivit na prohlubování matematické pregramotnosti u dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o předškolním dítěti, které mají vliv na matematickou pregramotnost, a to zejména způsob myšlení a vnímání. Dále je vymezen pojem matematická pregramotnost a zmapováno jeho chápání v RVP PV. Jsou popsány oblasti matematické pregramotnosti a poznávací procesy s ní související. Je také porovnán tradiční přístup (podle Kaslové) s náměty, které přináší Hejného metoda. V praktické části je použit smíšený výzkum. První fází je dotazníkové šetření, které je kvantitativně vyhodnoceno. Jeho cílem bylo zjistit, jak vybraná skupina učitelek mateřské školy vnímá matematickou pregramotnost. Na tomto základě byl vytvořen soubor aktivit na tři různá témata. Ten byl vyzkoušen vybranými učitelkami, které svou zkušenost písemně reflektovaly. Reflexe byly kvalitativně vyhodnoceny. | cze |
dc.format | 78 s. | |
dc.format | 78 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Matematická pregramotnost | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | aktivity | cze |
dc.subject | Hejného metoda | cze |
dc.subject | Mathematical pre-literacy | eng |
dc.subject | pre-school child | eng |
dc.subject | activities | eng |
dc.subject | Hejny method | eng |
dc.title | Náměty k prohlubování matematické pregramotnosti dětí v MŠ | cze |
dc.title.alternative | Activities deepening mathematical pre-literacy of children in kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 57904 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this thesis was to create a set of activities to deepen mathematical pre-literacy of children in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge about preschool children, which have an influence on mathematical pre-literacy, especially the way of thinking and perception. Furthermore, the concept of mathematical pre-literacy is defined and its understanding in the Framework Education Program is mapped. The areas of mathematical pre-literacy and cognitive processes related to it are described. The traditional approach (according to Kaslova) is also compared with the ideas brought by the Hejny method. In the practical part is used mixed research. The first phase is a questionnaire survey, which is quantitatively evaluated. Its aim was to find out how a selected group of kindergarten teachers perceive mathematical pre literacy. On this basis, a set of activities was created on three different topics. It was tested by selected teachers who reflected their experience in writing. Reflections were qualitatively evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Waldaufová, Petra | |