Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošpesová, Alena
dc.contributor.authorLišková, Lenka
dc.date.accessioned2024-03-12T07:35:14Z
dc.date.available2024-03-12T07:35:14Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-05-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42508
dc.description.abstractZáměrem bakalářské práce bylo vytvoření souboru aktivit na prohlubování matematické pregramotnosti u dětí v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o předškolním dítěti, které mají vliv na matematickou pregramotnost, a to zejména způsob myšlení a vnímání. Dále je vymezen pojem matematická pregramotnost a zmapováno jeho chápání v RVP PV. Jsou popsány oblasti matematické pregramotnosti a poznávací procesy s ní související. Je také porovnán tradiční přístup (podle Kaslové) s náměty, které přináší Hejného metoda. V praktické části je použit smíšený výzkum. První fází je dotazníkové šetření, které je kvantitativně vyhodnoceno. Jeho cílem bylo zjistit, jak vybraná skupina učitelek mateřské školy vnímá matematickou pregramotnost. Na tomto základě byl vytvořen soubor aktivit na tři různá témata. Ten byl vyzkoušen vybranými učitelkami, které svou zkušenost písemně reflektovaly. Reflexe byly kvalitativně vyhodnoceny.cze
dc.format78 s.
dc.format78 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMatematická pregramotnostcze
dc.subjectpředškolní dítěcze
dc.subjectaktivitycze
dc.subjectHejného metodacze
dc.subjectMathematical pre-literacyeng
dc.subjectpre-school childeng
dc.subjectactivitieseng
dc.subjectHejny methodeng
dc.titleNáměty k prohlubování matematické pregramotnosti dětí v MŠcze
dc.title.alternativeActivities deepening mathematical pre-literacy of children in kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag57904
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis was to create a set of activities to deepen mathematical pre-literacy of children in kindergarten. The theoretical part summarizes the knowledge about preschool children, which have an influence on mathematical pre-literacy, especially the way of thinking and perception. Furthermore, the concept of mathematical pre-literacy is defined and its understanding in the Framework Education Program is mapped. The areas of mathematical pre-literacy and cognitive processes related to it are described. The traditional approach (according to Kaslova) is also compared with the ideas brought by the Hejny method. In the practical part is used mixed research. The first phase is a questionnaire survey, which is quantitatively evaluated. Its aim was to find out how a selected group of kindergarten teachers perceive mathematical pre literacy. On this basis, a set of activities was created on three different topics. It was tested by selected teachers who reflected their experience in writing. Reflections were qualitatively evaluated.eng
dc.date.accepted2020-06-10
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeWaldaufová, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam