Edukační přínos poezie v preprimárním vzdělávání
Abstrakt
Záměrem bakalářské práce je prozkoumat a určit možná výchozí osobní kritéria pedagoga při výběru autorské poezie jakožto prostředku výchovy a vzdělávání se zaměřením na cílovou skupinu dětí předškolního věku na poli edukační reality institucionálního předškolního vzdělávání mateřské školy a poukázat na rozličné možnosti praktického využití poezie v této oblasti. Teoretická část definuje poezii v kontextu literární tvorby, její možnosti aplikace při práci s dětmi při zohlednění specifik dětského vnímání v rozmezí věkového spektra mateřské školy. Praktická část je tvořena jednotlivými ukázkami poezie pro děti za použití zdrojů vlastní tvorby. Tyto jsou analyzovány z pohledu Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání jakožto součásti přípravy pedagoga pro praktickou aplikaci - tvoření vzdělávací nabídky v rámci TVP s úmyslem dosažení cílů RVP PV v úrovni oblastní.