dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Turek, Petr | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:35:42Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:35:42Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-05-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42529 | |
dc.description.abstract | Záměrem bakalářské práce je prozkoumat a určit možná výchozí osobní kritéria pedagoga při výběru autorské poezie jakožto prostředku výchovy a vzdělávání se zaměřením na cílovou skupinu dětí předškolního věku na poli edukační reality institucionálního předškolního vzdělávání mateřské školy a poukázat na rozličné možnosti praktického využití poezie v této oblasti. Teoretická část definuje poezii v kontextu literární tvorby, její možnosti aplikace při práci s dětmi při zohlednění specifik dětského vnímání v rozmezí věkového spektra mateřské školy. Praktická část je tvořena jednotlivými ukázkami poezie pro děti za použití zdrojů vlastní tvorby. Tyto jsou analyzovány z pohledu Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání jakožto součásti přípravy pedagoga pro praktickou aplikaci - tvoření vzdělávací nabídky v rámci TVP s úmyslem dosažení cílů RVP PV v úrovni oblastní. | cze |
dc.format | 90 s. | |
dc.format | 90 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | poezie | cze |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | pre-primary education | eng |
dc.subject | poetry | eng |
dc.title | Edukační přínos poezie v preprimárním vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | Educational contribution of poetry in early childhood education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 58248 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this bachelor thesis is to explore and define possible personal criteria of a teacher when choosing poetry as an educational tool targeting the pre-school children in the reality of preschool institutional education, as well as to elicit the variety of possibilities of the practical usage of the poetry in this field. The theoretical part defines poetry in the context of literature and its application when working with children, regarding their pre-school age reception specifics. The practical part lists some individual demonstrations of children poetry while using my own poetical work resources. Those are analysed with regard of the Czech Educational Framework Programme for pre-school education as the part of teacher's preparation for practical application - the formation of educational offer within the Class educational plan with the intention to achieve the CEFP aims on the regional level. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-12 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |