Pojetí ranních cvičení v mateřské škole
Abstrakt
Bakalářská práce zjišťuje pojetí ranních cvičení v mateřské škole. V teoretické části se autorka věnuje režimu mateřské školy z hlediska ranních cvičení, i s ohledem na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dále se zabývá vlivem pohybu na dítě z hlediska jeho vývoje po fyzické, psychické a motorické stránce. Poslední teoretická kapitola obsahuje didaktiku ranních cvičení. Popisuje například charakteristiku, metody a formy ranních cvičení. Praktická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož respondenty byly učitelky mateřských škol. Autorka s využitím responzí z dotazníků odpovídá na čtyři výzkumné otázky, které zjišťují: organizaci, motivaci, strukturu, náplň a pomůcky ranních cvičení i zapojení pohybových aktivit do režimu mateřské školy. V rámci diskuse jsou uvedeny poznatky z realizace dvou celků ranního cvičení.