• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Temperament žáka a jeho pozice v třídním kolektivu na počátku dospívání

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.563Mb)
    Posudek vedoucího práce (922.5Kb)
    Posudek oponenta práce (868.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (204.1Kb)
    Datum
    2020
    Autor
    Čekalová, Bára
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá temperamentem v prostředí školní třídy. Jejím hlavním cílem je objevit vztah mezi temperamentovými rysy a sociálními pozicemi. První část shromažďuje již zjištěné teoretické poznatky a výzkumy o daném vztahu. Část druhá zkoumá tento vztah prakticky. Praktická část je tvořena kvantitativní studií. Výzkumný vzorek tvořilo celkem 75 žáků 6. a 7. tříd základní školy. Temperamentové rysy byly zjišťovány pomocí dotazníku EATQR od Mary Rothbart a Lese Eliss, sociální pozice pomocí sociometrické ratingové metody Vladimíra Hrabala. Pro doplnění informací jsme analyzovali slovní výpovědi žáků o jejich spolužácích a orientačně je srovnávali se sebevýpovědním dotazníkem. Data byla zpracovávána pomocí programu Statistica 13 a Microsoft Excel. Výsledky výzkumu ukázaly, že jisté spojitosti v tomto vztahu existují, nejsou však v plné míře shodné s teoretickými předpoklady a předešlými výzkumy. V celkovém vzorku jsme našli souvislosti mezi volní kontrolou a extraverzí. Ve vzorku chlapců byl nalezen statisticky významný pozitivní vztah mezi extraverzí a vlivem. Nenašli jsme žádný signifikantně významný vztah mezi temperamentovými rysy a sociálními pozicemi ve třídě ve skupině dívek. Ve slovních výpovědích se často objevovalo hodnocení ostatních podle známek nebo hodnocení učitele. Dívky hodnotily kladněji dívky a chlapci chlapce. Mezi sebevýpovědními dotazníky a výsledky hodnocení druhými se často objevovaly nesrovnalosti, které mohou být způsobeny stylizací dle sociální žádoucnosti či malým výzkumným vzorkem.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42554
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV